Publicat 03/06/2015 14:25

El Macba exposa quatre dècades d'escultura de Sergi Aguilar a través de 60 obres

Exhibición 'Reverso/Anverso' en el Macba
Foto: EUROPA PRESS

"No volia una retrospectiva", ha assegurat l'artista

   BARCELONA, 3 Juny (EUROPA PRESS) -

   El Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba) exposa quatre dècades de la pràctica escultòrica de Sergi Aguilar (Barcelona, 1946) a través de 60 peces en l'exhibició 'Revers/Anvers', que trasllada l'atmosfera del seu taller al museu sense ànim de ser un relat cronològic.

   "No volia una retrospectiva o antològica, encara estic en forma com per tancar mirades", ha dit Aguilar en roda de premsa aquest dimecres, on ha rebutjat rotundament que aquesta exposició sigui una necrològica.

   Ha considerat que per fer la selecció de les peces "cal fer un exercici molt d'autocrítica i anàlisi", i ha afegit que la projecció de l'exhibició ha donat lloc a un esquema molt ben organitzat.

COM EL TRANSCÓRRER D'"UNA LECTURA"

   Per a ell, l'exposició --que és la més àmplia dedicada a l'artista fins ara-- "és com una lectura en la qual se'n va transcorrent i un es pot anar parant per interpretar", ja que en tots aquests anys ha passat per diferents fases en les quals el seu discurs ha anat canviant.

   "Una de les crisis més complexes és donar-te compte de com el teu discurs se'n va esgotant", ha assegurat Aguilar, que ha animat a fer memòria de bons autors que arriben als 60 anys repetint un mateix relat, i que el desafiament és saber si aquesta font dóna tanta aigua com per seguir bevent.

   En el seu cas --que se situa a cavall entre dues generacions--, ha començat i han estat molt inamovible, el que li va portar a un camí sense sortida al qual es va sobreposar i ha acabat per arribar a un lloc on ara se sent molt còmode: "Tinc molt espai parlant d'escultura".

   "Arribes a la conclusió que pots arribar a 'desmaterialitzar-te', i l'escultura ja no l'entenc com un ens corpori, sinó com ens de circulació, viatge, paisatge i de fer una escultura entre distàncies", ha definit Aguilar sobre la seva mirada.

CINC EPISODIS

   L'exposició està estructurada entorn de cinc episodis que posen en diàleg obres i cicles temàtics de diferents èpoques: instruments i mesures, geometries, signes i paisatge, lloc i territori i fugues i temps.

   Aquest recorregut posa sobre la taula l'obsessió de l'escultor per perseguir la immaterialitat i recrea dinàmiques de l'espai de treball de l'artista, mostrant una trama gairebé infinita de relacions possibles i atzaroses entre les peces.

   Plantejada com un recorregut sinuós per la seva producció escultòrica, l'exposició explora les tensions creatives constants en la seva obra: el diàleg entre l'objecte i el procés, la mesura i l'acumulació, la solidesa i la lleugeresa i l'artificiós i el natural.

   L'exposició, concebuda pel comissari cessat Valentí Roma, va acompanyada de la publicació del llibre 'Sergi Aguilar.Revers anvers', que inclou una selecció de fotografies en un relat no ordenat cronològicament i juga amb la metàfora del taller de l'artista, fet que permet aprofundir en conceptes com l'espai, la naturalesa, el temps i la terra.

   Sobre el títol de l'exposició, ha comentat que part d'una frase del cineasta Jean-Luc Godard, que proposa començar a filmar els objectes per l'esquena per no oblidar que tots tenen un revers: "Sóc gran fan de Godard".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés