Actualitzat 27/06/2013 13:42

Luis Racionero, IX Premi Eurostars Hotels de Narrativa de Viatges

El ensayista Luis Racionero
RBA

BARCELONA 27 juny (EUROPA PRESS) -

L'assagista català Luis Racionero ha estat guardonat aquest dijous amb el IX Premi Eurostars Hotels de Narrativa de Viatges del Grup Hotusa, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona (UB) i RBA, per la novel·la 'El ansia de vagar', segons ha informat a Europa Press l'organització.

El jurat ha reconegut l'obra, escrita pel citat autor, una de les plomes més representatives de la literatura espanyola contemporània, i el seu fill Alexis Racionero, historiador i cineasta.

L'obra, que rebrà una dotació de 18.000 euros, traça un recorregut per la diversitat dels paisatges, físics i humans, que el protagonista troba en un llarg periple que el portarà a conèixer la cultura i la gent de diversos països del món, des d'Europa a l'Àsia, passant pels EUA.

Amb una descripció minuciosa de tot el que troba al seu pas, l'obra --que publicarà RBA-- ofereix un recorregut màgic i atemporal que s'entremesclen les vivències pròpies del protagonista, els seus sentiments i emocions més íntimes, amb les d'aquells que va trobant pel seu camí i que suposen el redescobrir d'una cultura i uns paisatges nous que, en més d'una ocasió, entren en conflicte amb les seves idees predeterminades sobre el món.

RÈCORD D'ORIGINALS

La concessió d'aquest premi intenta situar el guanyador com un referent en la narrativa de viatges i certàmens literaris del país, després de la recepció aquest any de 137 manuscrits, el major nombre d'originals procedents de tot Espanya i de països de tot el món.

El jurat ha estat compost pels escriptors Carme Riera --membre de la Real Academia Española (RAE)--, Alfredo Conde --Premi Nadal i Premi Nacional de Narrativa--, Ana Sanjurjo --directora d'Hotusa Hotels--, Adolfo Sotelo --el degà de la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona (UB)-- i Joaquín Palau --director editorial de RBA Llibres--.

Racionero, a més de nombroses obres publicades --'Sobrevivir a un gran amor seis veces -Memorias-' és l'última--, és col·laborador habitual en mitjans de comunicació espanyols, i té una intensa activitat acadèmica.

Contingut patrocinat