Actualitzat 12/07/2014 11:17

Lucía Martín despulla arquetips sexuals en un llibre de relats i descriu què volen les dones

BARCELONA, 12 jul. (EUROPA PRESS) -

L'escriptora Lucía Martín acaba de publicar 'El sexe de Lucía', que desmitifica els arquetips masculins de moda i els compara amb el que realment esperen les dones dels homes i de la sexualitat, a través de relats curts amb humor i ironia i sense eufemismes: "Em posa escriure, i a més se'm conquista, bàsicament, amb la paraula", afirma.

Martín assegura escriure per a lectors i per a lectores a parts iguals: "Tot i que pugui semblar més per a elles perquè qui escriu és una noia, crec que tinc més lectors masculins al bloc", ha explicat a Europa Press.

El seu sisè llibre es basa en el bloc del mateix nom que va obrir fa quatre anys a internet, i el defineix com a "políticament incorrecte": ha seleccionat d'aquí alguns textos i n'ha escrit d'altres, per reunir-los en un llibre que ha editat Popum Books tant en paper com en ebook, amb pròlegs masculí --del periodista Manuel Jabois-- i femení --l'escriptora Carmela Díaz--.

Amb mordacitat però amb desimboltura, els seus relats adverteixen contra el narcisisme i la possible ineficàcia sexual d'estereotips actuals, presumptament virils segons el cinema, la publicitat i els mitjans de comunicació, i que protagonitzen gran part de les fantasies femenines: pilots d'avió, periodistes intrèpids, brokers, rockers, futbolistes i famosos, que poden ser "un estafa, façana, pura protecció".

Les narracions barregen realitat i ficció en proporcions que només sap la protagonista-autora; es completen amb set decàlegs que aconsellen contra els homes dels qui cal fugir, i amb textos vinculats al negoci del sexe, com un gran establiment de sadomasoquisme que es pot trobar a Praga i els webs de contactes de tot el món.

XIFRES DEL SECTOR

'El negoci del sexe' (Arcopress, 2008) ha estat precisament el títol de l'assaig que ha publicat fa sis anys per explicar quants diners mou aquest sector a Espanya i el món, i com es distribueix, partint d'una gran diferenciació: dins i fora d'internet.

Per exemple, segons xifres del 2008, el mercat global del porno representa 56.000 milions de dòlars anuals; a Espanya, el sector X offline pot estar facturant xifres més modestes, entre 60 i 72 milions d'euros a l'any, mentre que "el negoci en línia per a adults és un cavall desbocat".

Lucía Martín, periodista freelance especialitzada en economia i viatges, també ha publicat tres guies per a nens (París, Berlín, Londres) amb l'editorial Langenscheidt (2014) i 'Generació Perduda? Desmuntant idees sobre els joves' (Áltera, 2011), que elimina prejudicis sobre la joventut actual i els defineix com a "víctimes d'una societat que no té referents".

Considera que 'El sexe de Lucía' és una catarsi perquè mai ha tingut censura per fer el seu bloc, allotjat al portal informatiu FronteraD: "Per a un periodista, el màxim és poder escriure lliurement, sobretot si és d'un tema tabú com el sexe".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés