Publicat 12/03/2015 16:01

L'SMC defensa que la previsió de la nevada només va fallar en dues comarques

Oriol Puig, Xavier Flores, Celestino Corbacho
EUROPA PRESS

Abertis veu necessari canviar l'actitud del conductor a la neu

BARCELONA, 12 març (EUROPA PRESS

El director del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) - , Oriol Puig, ha defensat la predicció que es va fer de la nevada del 4 de febrer i ha assegurat que van predir amb exactitud l'episodi en 22 comarques i que només en van fallar dos: Segrià i Pla d'Urgell (Lleida).

A la seva compareixença en la Comissió d'Interior del Parlament, ha destacat que van avisar el 95% de la població afectada per la nevada però ha reconegut que la predicció no va ser "prou ajustada" en algunes comarques.

Ha lamentat que tot el món s'atreveixi a fer de meteoròleg, fent un símil amb ser entrenador del FC Barcelona, i ha recordat que la meteorologia és una ciència "inexacta".

El director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, ha descrit tots els recursos que van desplegar per tallar la problemàtica a les carreteres, amb un total de 79 màquines llevaneu.

Ha demanat disculpes als ciutadans que van tenir incidents durant el dia i ha assegurat que van intentar atendre tots els problemes amb la màxima celeritat.

En la línia del que va afirmar el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha constatat que "la cultura de la vialitat hivernal no està generada" i que falta més conscienciació als conductors sobre com actuar quan neva.

En la mateixa línia, el director general d'Abertis Autopistas, Antonio Español, ha assegurat que el que canviaria respecte de la gestió de les nevades és "la conducta dels conductors".

Sobre les preguntes que li ha fet el diputat de CiU Xavier Cima, ha sentenciat: "El més important seria canviar la conducta dels conductors a la neu. Tenim camions que són molt atrevits".

De fet, ha constatat que camioners avancen per carrils amb neu malgrat que està constatat que aquests vehicles perden adherència tot i que passi la màquina llevaneu i especialment els articulats són "molt sensibles".

Així, ha explicat que a França, on també gestionen autopistes, quan neva es paren els camions en zones on no hi ha neu per evitar incidents, i que la gent té una conducta molt diferent.

PROBLEMES DE COORDINACIÓ

Arran de les compareixences, els grups de l'oposició han plantejat possibles problemes de coordinació i comunicació entre administracions i dins del Govern.

El diputat del PP Pere Calbó ha criticat que el Govern no prengués "totes les mesures necessàries" si l'SMC va predir amb exactitud el que passaria, i ha argumentat que, si hi havia una situació avisada i se sabia al 95% el que passaria, no s'entén que es gestionés tan malament.

Des d'ICV-EUiA, Jaume Bosch ha opinat que el Govern "té un problema" perquè, si l'SMC va fer una bona predicció afirma Puig, llavors alguna cosa va fallar a la Conselleria d'Interior.

"Defensa la seva gestió i llança les culpes al departament d'Interior. Crea un problema polític", ha dit Bosch a Puig.

Matías Alonso (C's) ha mostrat preocupació per "si hi ha suficient coordinació que permeti prendre les decisions adequades".

Xavier Flores ha contestat que existeix "coordinació però, com tot, és millorable" i ha observat que les carreteres de Catalunya estan segmentades per titularitat i per empreses explotadores, i cal gestionar aquesta situació per donar el millor servei possible.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés