Actualitzat 09/01/2015 14:55

L'Orquestra de l'Empordà acosta al públic la música clàssica amb humor al teatre Condal

La OCE y su director, Carles Coll, inrepretando la obra en el metro de Barcelona
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

El dramaturg Jordi Purtí dirigeix 'Concerto a tempo d'umore', un espectacle amb el qual ha transformat en actors a 12 músics de l'Orquestra de Cambra de l'Empordà (OCE) i el seu director, Carles Coll Costa, i que podrà veure's al teatre Condal de Barcelona entre el 14 i el 25 de gener.

   L'equip ha presentat l'obra aquest divendres a l'intercanviador de la parada de Metro d'Universitat, mostrant a sorpresos vianants un espectacle còmic musical que pretén acostar la música clàssica al públic general, amb el qual interactua fins al punt d'invitar-lo a pujar a l'escenari.

   Coll ha treballat amb el músic Francesc Gener i l'OCE per adaptar la peça teatral diferents temes d'autors de música clàssica com Vivaldi, Mozart, Beethoven, Schubert, Chopin o Brahms, però també peces contemporànies i de bandes sonores cinematogràfiques, com 'Indiana Jones' o 'Els Pirates del Carib', que combinen amb gags.

   El muntatge --que van estrenar l'abril del 2014 i que pròximament els portarà al Festival de Teatre d'Avinyó i a fer temporada a París i gira per França--, és el segon d'aquestes característiques que dirigeix Purtí, després de l'obra 'Operetta' amb la qual el Cor de Teatre de Banyoles barrejava humor i òpera, però "és el primer que es fa amb una orquestra professional i d'aquestes dimensions", segons ha advertit Coll.

"GANES DE JUGAR"

   Purtí, que va estudiar mim i pantomima i va començar al teatre amb la companyia Els Joglars, ha explicat que ha trobat en els músics unes "ganes de jugar" indispensables, que fins i tot li han permès demanar al primer concertino, el reconegut violinista Naeon Kim, que faci una tombarella a la moqueta, cosa que no es troba així com així, ha recalcat.

   El repte que han afrontat és el de mantenir la qualitat musical, tocant amb instruments de precisió fins i tot en moments en els quals els intèrprets corren per sobre de l'escenari: "la reacció dels més classicistes ha estat molt bona", han reconegut el director escènic i el director d'orquestra.

   "Els melòmans troben un gran treball d'arranjaments musicals, amb fins a 12 versions d'un moviment de 'La Primavera' de Vivaldi, en un moment en què cada músic vol tocar-lo a la seva manera", ha assenyalat Coll, que també ha destacat com els nens s'entusiasmen davant de peces que, tocades d'una altra manera, els avorririen.

   També han explicat que han volgut que el treball d'interpretació fora subtil, evitant l'extrem més esperpèntic i donant vida a uns músics que ofereixen un concert i "els passen coses", com és l'exemple d'una escena en la qual el director rep una trucada i agafa el telèfon, marejant els músics amb canvis de tempo segons transcorre la conversa.

   L'OCD combinarà l'obra amb la seva temporada musical clàssica, gràcies a la bona acollida que ha rebut al circuit teatral, on en les actuacions fetes fins ara a França han comptat amb un mínim de dos distribuïdors del sector privat interessats a programar el seu espectacle.

   Però, segons el director d'orquestra i actor principal, el millor elogi que han rebut és el dels espectadors quan, a l'acabar la funció, li han assegurat que el concert se'ls ha fet curt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés