Actualitzat 03/12/2015 12:56

Loppacher aposta per "més flexibilització" i criteris informatius en campanya

BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -

El president del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha afirmat aquest dijous que en campanya "s'haurien d'aplicar criteris de més flexibilització" basats en l'equitat, la professionalitat i l'interès informatiu en els mitjans.

En una entrevista de TV3 recollida per Europa Press, ha advocat per elaborar una llei catalana que permeti modular el que estableix la Llei Orgànica del Règim Electoral, que és molt rígida en la proporcionalitat i els blocs, ha dit.

Ha opinat que les televisions privades "també han de complir la proporcionalitat política", i ha explicat que des de les eleccions del 27S el CAC analitza també el pluralisme polític dels mitjans espanyols.

Després de preguntar-li pel model d'elecció de president de l'ens --pel qual va ser proposat per CiU i el PP-- ha assegurat que "garanteix molt la independència" per la forma de proposar-se a través del Parlament i per les seves competències per atorgar llicències i freqüències.

HORARI EUROPEU I INFÀNCIA

Loppacher ha apostat per avançar el 'prime time' per millorar la conciliació horària, sempre que això no vagi contra la competitivitat de les televisions catalanes públiques i privades, que competeixen en el mercat espanyol, i ha afegit que caldria equilibrar el fet que hi hagi un 80% d'oferta en espanyol i un 20% catalana.

També ha apuntat que el repte actual es troba a Internet i en la defensa de la infància, amb casos com els blogs d'internet que feien apologia de l'anorèxia i que el CAC va enviar a la Fiscalia, i s'ha mostrat a favor de la sensibilització, però també de donar a les autoritats reguladores més competències sancionadores.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés