Publicat 09/10/2020 18:38CET

Lluís Danés dirigeix 'La vampira de Barcelona', "una història de vampirs que no porten capa"

El director de 'La vampira de Barcelona' Lluís Danés
EUROPA PRESS

Veu un cas d'"inflar una història fins a límits grotescs"

SITGES (BARCELONA), 9 oct. (EUROPA PRESS) -

El director català Lluís Danés ha subratllat en la presentació de la pel·lícula 'La vampira de Barcelona' que es tracta d'un film que va sobre "vampirs que no porten capa, que porten togues de jutge i màquines d'escriure: el poder econòmic i social", amb el qual vol anar més enllà de la llegenda d'Enriqueta Martí.

En una roda de premsa després de la projecció al Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, ha afirmat que els vampirs actuals "xuclen vides" i ha assenyalat que a vegades es creen monstres de conte per ocultar els veritables monstres.

Danés ha afirmat que no pot dir que Martí fos una santa, però que es tracta d'un cas clar d'"inflar una història fins a límits gairebé grotescs", de manera que atorga el benefici del dubte, i ha explicat que el projecte li va arribar fa més d'una dècada perquè era un episodi de 'La huella del crimen', però que ha anat evolucionant.

El director ha afirmat que aquesta història de llegenda s'ha conservat i potenciat: "A totes les ciutats els agrada tenir un Jack l'Esbudellador, en aquest cas la dona dolenta que crec que és més aviat la pobra dona", ha afegit.

La pel·lícula, en la qual Nora Navas interpreta la 'vampira de Barcelona' i Roger Casamajor el periodista que segueix el cas, comença als baixos fons de Barcelona fins la mort a la presó de Martí, i juga amb escenes oníriques i la teatralitat, combinant el blanc i negre i el color, amb la intenció que la posada en escena "fos un personatge".

El director ha considerat bonic que la seva pel·lícula coincideixi amb el leitmotiv del festival dedicat a 'El gabinet del doctor Caligari', perquè ha dit que el seu film "viu del precine".

QUART PODER

Danés ha assegurat que ha volgut visualitzar el sorgiment de la premsa com a quart poder i com pot "fer canviar un estat d'opinió", una situació que encara es produeix en la realitat quan, segons ell, hi ha dirigents que no estarien en el poder sense 'fake news' o la situació de Tamara Carrasco, que ha dit que va tenir grans titulars quan la van arrestar, però no pas quan la van absoldre.

El director ha afirmat que hi ha semblances amb la història d'Enriqueta Martí, a través d'una pel·lícula d'animació, dos assaigs recents i novel·les al voltant de la llegenda, per això en el film s'ha volgut jugar amb el blanc i negre en tot allò relacionat amb la llegenda, el color vermell amb la sang, i el perill i el color "quan entra al bordell, amb pederàstia i maltractaments, per evidenciar que encara passa".

L'actriu Nora Navas ha volgut deixar clar que ha interpretat Enriqueta Martí i no pas la 'vampira del Raval' amb l'objectiu de "donar-li una mica de justícia", tot i que com ha dit Danés tampoc no va ser una santa.

L'actor Roger Casamajor ha explicat que tots els personatges de la pel·lícula porten moltes coses a la motxilla, mentre que Núria Prims i Bruna Cusí, que donen vida a personatges que es mouen en els baixos fons, i Francesc Orella, que interpreta un benefactor amb una "doble vida de pederasta fastigós", han assenyalat la complexitat d'interpretar aquest tipus de personatges.

'MANDÍBULES'

A més de 'La vampira de Barcelona', el festival també ha projectat aquest divendres 'Mandíbules', de Quentin Dupieux, una comèdia surrealista en la qual els seus dos protagonistes es troben una mosca gegant i decideixen domesticar-la per robar.

Protagonitzada per Grégoire Ludig i David Marsais, la pel·lícula ressegueix el camí d'aprenentatge de l'insecte, en una obra en la qual també apareix Adèle Exarchopoulos ('La vida de Adele').

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés