Publicat 07/03/2018 15:14

Un llibre analitza com les marques creen les narratives amb les quals estan creixent els 'google kids'

Nen amb ordinador
THINKSTOCK - Archivo

BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -

El professor de la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) Alfonso Freire analitza en el llibre 'La nova narrativa transmedia de la generació Google Kids' (UOC) com les marques creen les narratives amb les quals estan creixent els nens de l'era digital.

"Gran part de l'educació dels nens estarà basada en continguts generats per empreses", observa Freire en un comunicat de la universitat.

"En un món construït sobre els pilars de les "quatre ces" (comunicació, canvi, constant, competència i crisi multinivell), les estratègies de comunicació de les marques han entrat en una altra dimensió, segons el professor.

"Ja no es tracta només de tenir notorietat o d'inculcar un missatge, sinó d'aportar un contingut de valor, que inclou establir connectivitat, crear vincles, generar experiències o obrir un diàleg amb el públic", afegeix.

En aquest context, són les mateixes marques les que generen els continguts i les narratives audiovisuals, especialment per als nens, que les consumeixen i les distribueixen.

Per als adults, aquest escenari suposa una novetat revolucionària, però per als nadius digitals és un fet natural, és el seu ecosistema.

Per aquest motiu, és pertinent reflexionar sobre com la nova forma de creació de narratives incideix en l'univers cultural en el qual es desenvolupen les noves generacions i, en sentit contrari, com els nous paràmetres generacionals influeixen en la concepció d'aquestes narratives.

En abordar el fenomen, Freire parteix de la constatació que estem davant una "nova cultura" en la qual "gran part de l'educació estarà basada en continguts generats per les empreses".

"Nosaltres ens hem adaptat al digital i sabem distingir plànols", però pels 'google kids' missatge comercial i narrativa audiovisual constitueixen una mateixa cosa.

El llibre analitza de forma sistemàtica aquesta realitat, i l'explicació que ofereix s'assenta sobre una descripció del context cultural i els trets que defineixen els 'google kids' respecte als anomenats immigrants digitals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés