Publicat 11/11/2015 16:35

Llancen una campanya en xarxes socials per desmuntar prejudicis sobre persones sense llar

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

Assís Centre d'Acollida ha llançat aquest dimecres la campanya #404HomelessNotFound que pretén desmuntar prejudicis i estereotips sobre les persones sense llar a través de la col·laboració per al seu llançament de 80 voluntaris que durant 40 hores i 4 minuts han cedit l'estat dels seus perfils de Facebook i Twitter per donar veu a persones sense sostre.

Segons ha informat el centre en un comunicat, la campanya de sensibilització pretén canviar la mirada de la ciutadania respecte a les persones sense llar, i convida a posar-se al lloc d'una persona que travessa una situació de vulnerabilitat social.

Ha remarcat que el títul de la campanya prové d''Error 404' o '404 Not Found', un error del llenguatge http que apareix quan una pàgina web no es troba.

Els voluntaris han publicat en primera persona tres missatges en els quals s'explicaven situacions reals de com van arribar a dormir i viure al carrer els protagonistes de la campanya, i entre els col·laboradors han estat el periodista Manel Lucas, la monja Teresa Forcades i el filòsof Francesc Torralba.

Les entitats socials estimen que a Espanya hi ha 40.000 persones sense llar, i el 45% d'aquestes manifesten que la seva situació es deu a la desocupació.

A més, es calcula que un milió i mig de famílies espanyoles habiten en habitatges inadequades, sense serveis mínims, i que cada sis dies mor una persona sense llar a Espanya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés