Publicat 30/07/2024 19:10

L'IRL tria el projecte 'Parlaments d'aigua' per a la Biennal d'Arquitectura de Vencia (Itlia)

L'IRL tria el projecte 'Parlaments d?aigua: Arquitectures ecosocials projectives' d'Eva Franch i Gilabert, Mireia Luzárraga i Alejandro Muiño per a la Biennal d'Arquitectura de Vencia
IRL

BARCELONA 30 jul. (EUROPA PRESS) -

El projecte 'Parlaments d'aigua: Arquitectures ecosocials projectives', d'Eva Franch, Mireia Luzárraga i Alejandro Muiño, ha guanyat el procés de selecció convocat per l'Institut Ramon Llull (IRL) per a la participació de Catalunya i Balears al programa Eventi Collaterali de la 19 Biennal d'Arquitectura de Vencia, que se celebrar del 10 de maig al 23 de novembre de 2025.

Mitjanant l'arquitectura, el projecte aborda l'estudi de les relacions codependents entre humans i no humans i els sistemes hídrics sobre els quals se sustenten per proposar escenaris de futur esperanadors, ha informat aquest dimarts l'IRL en un comunicat.

'Parlaments d'aigua' es divideix en tres etapes diferenciades que constitueixen tres espais d'investigació i difusió interdependents: la primera és 'Atles: Arquitectures d'aigua', una base de dades en creixement; 'Laboratori de futurs', on es produiran els continguts tant materials com immaterials, i 'Exposició', que presentar de forma experiencial el material de les dues etapes anteriors.

El comit d'experts, presidit per Pau Bajet i Tomeu Ramis, ha exposat que la proposta s'ha escollit "perqu aborda el tema de la crisi de l'aigua des de la gestió i les arquitectures presents i futurs dels recursos hídrics al territori catal i balear".

La Biennal d'Arquitectura de Vencia est dirigida per l'arquitecte, enginyer i activista Carlo Ratti, que ha escollit la temtica 'Intelligens. Natural. Artificial. Collective', i el projecte triat per l'IRL, a més d'estar en sintonia amb el lema de la Biennal, també ho est amb la temtica del Congrés Mundial d'Arquitectura de la Unió Internacional d'Arquitectes, que se celebrar a Barcelona en 2026.