LLEIDA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -
Investigadors de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Lleida (IRBLleida) i de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida han iniciat un projecte pioner a Catalunya i a Espanya per determinar la prevalença d'infecció per clamídia (Chlamydia Trachomatis) en joves de 18 a 25 anys sexualment actius, ha informat l'institut aquest dilluns en un comunicat.
"Esperem que aquest projecte pioner serveixi de referent per a la seva implantació a Espanya i que previngui l'aparició d'aquesta infecció" ha assegurat l'investigador que lidera el projecte, Oriol Yuguero.
L'estudi, finançat amb 50.000 euros per la Diputació de Lleida, pretén diagnosticar la infecció i facilitar el tractament antibiòtic, evitar l'aparició de complicacions en població jove (sobretot les relacionades amb la infertilitat), i reduir en un 5%, en 5 anys, la incidència de la infecció en pacients asimptomàtics.
La seva incidència ha augmentat en els últims 20 anys, fins a convertir-se en una de les infeccions emergents més rellevants: L'any 2014 es van declarar 900 casos a Catalunya, segons dades del CEEISCAT.
Aquest tipus d'infecció es guareix mitjançant tractament antibiòtic i, en el cas de la no-detecció i tractament, la infecció té conseqüències importants, entre elles, la infertilitat, principalment la femenina.
L'estudi convidarà els joves al fet que acudeixin al Servei d'Urgències de l'HUAV, entre octubre del 2017 i juliol del 2018, a fer-se una anàlisi d'orina i la previsió és que l'estudi tingui un abast de 2.500 persones.