Recuperen un dels dos cadàvers dins la nau incendiada
BADALONA (BARCELONA), 10 des. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Sàmper, ha informat que l'incendi d'una nau a Badalona (Barcelona), en el qual han mort dues persones, està controlat, se'n desconeixen les causes i els tècnics de l'Ajuntament analitzen si s'hi pot entrar, perquè hi ha risc d'enfonsament.
En unes declaracions als mitjans aquest dijous des del lloc de l'incendi, Sàmper ha explicat que hi ha hagut quatre ensorraments a l'edifici, i un s'ha produït 5 minuts després que els Bombers hi accedissin per apagar les flames.
Després de l'anàlisi a través de les finestres superiors de l'edifici, es comprovarà si s'hi pot entrar, i els Bombers faran un "atac intern"; però si hi ha risc d'enfonsament continuaran les feines d'extinció des de fora, ha explicat Sàmper.
Ha concretat que dels dos cadàvers que s'han trobat, un no s'ha pogut extreure per la seva ubicació, i les víctimes que van poder fugir de l'incendi saltant per les finestres no han col·laborat amb les autoritats, perquè "hi ha hagut una barrera idiomàtica important".
"No s'ha reclamat que hi hagués familiars o amics dins. Treballem gairebé a cegues", ha afirmat el conseller, que ha concretat que també hi haurà una investigació dels Mossos d'Esquadra per descobrir les causes de l'incendi.
Ha avisat que no serà fàcil esbrinar-ne les causes, que ara per ara no hi ha cap hipòtesi i que això pot trigar tot el dia o diversos dies, perquè l'estructura ha patit molts desperfectes.
També ha assenyalat que es pot dur a terme un enfonsament mecànic, per seguretat dels equips d'emergències i dels veïns, tot i que ara no hi ha cap risc perquè el carrer està tallat.
HOSPITALITZATS
Francisco Tébar, del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), ha indicat en unes declaracions als mitjans que l'evolució de tots els pacients hospitalitzats és "favorable".
Ha detallat que el SEM ha traslladat set dels ferits a centres hospitalaris, i que quatre estan menys greus i tres greus.
Han evacuat cinc ferits a l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona, un a l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona i un altre a l'Hospital del Mar de Barcelona.
A més, ha puntualitzat que després d'atendre els ferits, aquest dijous el SEM se centrarà a donar suport psicològic a les famílies i als equips de bombers que treballaran en l'extinció del foc.