Actualitzat 17/12/2013 22:30

L'ICS estén la consulta virtual en els preoperatoris als seus hospitals

BARCELONA 2 des. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Català de la Salut (ICS) ha estès la consulta virtual en els preoperatoris amb la finalitat d'evitar la repetició de proves i reduir les visites a l'hospital per millorar la qualitat assistencial dels pacients.

Segons ha informat l'ICS en un comunicat, aquest sistema permet que els serveis d'anestesiologia verifiquin si els pacients han realitzat proves complementàries necessàries per a l'operació a través de la consulta de l'historial clínic del pacient.

La consulta virtual es va posar en marxa el 2009 a l'Hospital de Viladecans, i s'ha estès en intervencions no complexes als hospitals de Bellvitge --l'Hospitalet--, Vall d'Hebron --Barcelona--, Arnau de Vilanova --Lleida--, Germans Trias --Badalona-- i Joan XXIII --Tarragona.

El 80% de les visites preoperatòries van ser a distància a la unitat de cirurgia sense ingressos de l'Hospital de la Vall d'Hebron entre el gener i el setembre del 2013, i els hospitals que les apliquen van portar a terme gairebé 20.000 visites virtuals.

El programa s'estendrà a dos centres més, l'hospital Verge de la Cinta de Tortosa --que comença aquest dilluns--, i el Trueta de Girona --que començarà a començaments del 2014.

Contingut patrocinat