Publicat 09/03/2015 16:25

El Liceu aposta pels abonats flexibilitzant el sistema després de 15 anys

Gran Teatre del Liceu
BOFILL

El teatre barceloní llança abonaments a la carta i la butaca lliure

BARCELONA, 9 març (EUROPA PRESS) -

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona apostarà pels abonats "com element clau per al desenvolupament i el futur del teatre" en la temporada vinent 2015-2016, ha explicat aquest dilluns en roda de premsa el seu director general, Roger Guasch, que ha anunciat també una retarifació completa de les localitats.

"Volem fidelitzar els abonats i recuperar els que ens han deixat, tenint en compte que l'ADN d'aquest país és l'associacionisme", ha explicat Guasch, que ha destacat que es tracta d'un canvi molt important que flexibilitza un sistema que porta en vigor des de la reobertura del teatre, fa 15 anys.

Les localitats han patit una rezonificació que ha convertit els preus en "més equitatius" en relació amb la seva visibilitat i proximitat amb l'escenari: el teatre passa a tenir nou zones, que es redissenyen, i la platea es divideix en tres espais, ha assenyalat el director del Departament de Màrqueting i Comercial, Agustí Filomeno.

Els canvis estan emmarcats en el Pla Estratègic de Màrqueting i Comercial que es va posar en marxa el 2014 i durarà fins el 2017, i s'aborden després d'un estudi comparatiu del funcionament de 23 teatres d'òpera de tot el món, una anàlisi estadística del comportament de la demanda i enquestes al públic del Liceu.

ABONAMENTS 'A LA CARTA'

Els abonaments homogeneïtzaran el seu nombre de funcions: els de Temporada tindran onze obres, els Reduïts cinc i els Populars quatre, permetent també la possibilitat de renunciar a dues d'elles i creant la Butaca Lliure, una iniciativa semblant a la que el FC Barcelona fa amb els seus socis i que posa a la venda la població que es desitgi, ha descrit Filomeno.

Com a resposta a una demanda d'elegir funcions concretes amb zona i preus diferents, han creat els abonaments 'a la carta', mentre que han apostat per la fidelitat oferint un descompte per antiguitat --dels abonaments, no dels abonats--, d'entre el 8% i el 20%.

Amb la intenció d'atreure nous públics, han creat una tarifa única de 30 euros per estudiants --en qualsevol zona-- i un descompte del 50% 'Last Minute' per joves, a més de mantenir el seient secret, que passarà a costar 30 euros per entrada i altres promocions de regal i per grups.

"Volem que les famílies vinguin aquí, i no a Port Aventura i que els agradi l'òpera", ha comentat Filomeno, referint-se a la creació d'un descompte per famílies que oferirà un total de 200 localitats per 25 euros en funcions de tarda.

Els amants de l'òpera no abonats disposaran també de tarifes planes i paquets temàtics, a més de poder accedir a una imatge 3D de la posició de la població en fer la compra, ha afegit Filomeno.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés