Actualitzat 27/03/2018 13:43

L'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau guanya el IV Certamen Internacional ONCE d'Investigació sobre Joc Responsable

Ndp L'Hospital De la Santa Creu I Sant Pau, De Barcelona, Guanya L'Iv Certamen I
ONCE

MADRID 27 març (EUROPA PRESS) -

La Unitat de Conductes Addictives de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona s'ha proclamat guanyador del IV Certamen Internacional ONCE d'Investigació sobre Joc Responsable, dotat amb 30.000 euros que serviran per impulsar el treball guanyador 'Impacte de la publicitat en funció de la tipologia de joc, factors sociodemogràfics i psicopatologia associada'.

Així ho ha donat a conèixer aquest dimarts 27 de març l'ONCE, que ha explicat que el treball guanyador ha estat dirigit i presentat per Marta Sancho Navarro, i ha comptat amb la participació dels investigadors Joan Trujols Albet, Saúl Alcaraz García i José Pérez de los Cobos Peris.

En relació amb l'objectiu de la investigació, l'organització ha detallat que pretén identificar els factors sociodemogràfics, tipus de joc d'atzar amb aposta i factors psicopatològics associats que mostrin més vulnerabilitat a l'impacte de la publicitat sobre els jocs d'atzar.

Així mateix, busca avaluar l'impacte de la publicitat en funció de la tipologia del joc, els factors sociodemogràfics (edat, sexe, nivell d'estudis, estat civil), i la psicopatologia associada en una mostra de la població amb trastorn de joc i, d'altra banda, comparar aquests resultats amb els obtinguts en una mostra de la població general.

Segons ha concretat l'ONCE, en els primers 12 mesos, es recopilaran dades de la mostra clínica i de la mostra control.

Els primers s'obtindran de les persones que acudeixin a la Unitat de Conductes Addictives de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, mentre que les dades per la mostra control seran obtingudes de persones pertanyents a l'àmbit universitari i d'altres àmbits de la població general.

Durant els següents sis mesos, es durà a terme l'anàlisi de les dades i l'informe amb els resultats obtinguts.

L'organització ha explicat que s'espera poder concloure que els joves del sexe masculí, solters i amb un nivell socioeconòmic mitjà són els més vulnerables a l'impacte de la publicitat sobre els jocs d'atzar amb aposta, especialment aquells de tipus estratègic com les apostes esportives; i que la severitat del trastorn de joc, així com la major psicopatologia associada mostraran una associació més gran amb la vulnerabilitat cap als anuncis publicitaris dels jocs d'atzar amb aposta.

El certamen ha comptat amb un tribunal compost per Patricio Cárceles Sánchez, director general adjunt de Joc de l'ONCE (president del Jurat); Juan Espinosa García, director general d'Ordenació del Joc del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública; Francisco de Asís Babín Vich, delegat del Govern central per al Pla Nacional sobre Drogues del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat; José Antonio García García, sotsdirector general de Gestió i Relacions Institucionals de la Direcció general Ordenació de Joc, Ubaldo Cuesta Cambra, coordinador del Tribunal Científic, doctor en Psicologia de la Comunicació per la UCM i catedràtic de Psicologia Social de la Comunicació.

També han participat en el tribunal Susana Jiménez-Múrcia, doctora en Psicologia i especialista en Psicologia Clínica i Investigadora de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL); Juan Vicente Beneit Montesinos, director del Màster Universitari de Drogodependències de l'Institut Universitari de Drogodependències de la Universitat Complutense de Madrid; Máximo Enrique Gutiérrez Muélledes, president la Federació Espanyola de Jugadors d'Atzar Rehabilitats (FEJAR); i Blanca Gutiérrez González-Palacios, cap de la Unitat de Comunicació Comercial de l'ONCE (secretària del jurat).

Contingut patrocinat