Publicat 07/03/2018 16:54

L'Hospital Sant Pau realitza la primera reconstrucció de mama recuperant sensibilitat

BARCELONA 7 març (EUROPA PRESS) -

L'Hospital Sant Pau de Barcelona realitzarà la primera reconstrucció de mama amb teixit propi i recuperant la sensibilitat del pit de forma homogènia, han anunciat els organitzadors del Barcelona Breast Meeting 2018, que se celebra a l'hospital.

La cirurgia que tindrà lloc en el marc del fòrum, en què participen més de 40 experts mundials i 300 especialistes, consisteix a usar la tècnica de la reinnervació, que significa reconnectar nervis i teixit de l'estómac del mateix pacient, i permet recuperar la sensibilitat i és pionera en l'Estat.

La reconstrucció de mama sensitiva és un dels temes estrella del congrés, tenint en compte que en la cirurgia convencional no s'aconsegueix recuperar la sensibilitat.

L'esdeveniment també abordarà de quina forma afecten les noves teràpies d'oncologia neoadjuvants al plantejament quirúrgic del càncer de mama.

El servei mancomunat de Cirurgia Plàstica de Sant Pau i el Mar, mitjançant el congrés, ha creat una plataforma d'intercanvi de coneixement que, des de fa 16 anys, és el motor de la innovació i la formació en cirurgia reconstructiva de mama, no solament en l'Estat, sinó a escala internacional.

Segons han destacat els experts, en els últims anys les tècniques de cirurgia oncològiques i reparadores han augmentat en nombre i en complexitat.

Els sistemes de formació en cirurgia mamària és possible que hagin quedat obsolets i és necessària una revisió exhaustiva per estar a l'altura dels estàndards de qualitat, han subratllat amb el propòsit d'unificar els sistemes de formació de cirurgia mamària.

Contingut patrocinat