Actualitzat 11/10/2018 20:24

L'Hospital Sant Joan de Déu, centre de referència a Europa per a pacients dels Emirats Àrabs

Hospital Sant Joan De Déu (Esplugues de Llobregat)
HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU - Arxiu

BARCELONA 11 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues de Llobregat (Barcelona) ha signat un acord amb el govern dels Emirats Àrabs Units(EAU) per convertir-se en un dels centres de referència a Europa i únic a Espanya per tractar pacients pediàtrics complexos d'aquesta regió.

En un comunicat aquest dijous, el centre ha explicat que es tracta d'un pas més en el procés d'internacionalització de l'Hospital" i consolida l'activitat que està duent a terme amb pacients pediàtrics d'EAU, i que fins a l'acord 33 nens d'aquesta procedència es troben en tractament en el Sant Joan de Déu.

Han signat l'acord l'ambaixador dels Emirats a Espanya, Hissa Abdullah Al Otaiba, i el director gerent de l'Hospital, Manel del Castillo, en presència del sotssecretari del Departament de Salut d'Abu Dhabi, Mohammed Hamad A l'Hamli.

Actualment el centre català rep unes 2.300 peticions anuals per atendre pacients d'altres països, i el 45% dels pacients estrangers provenen de Rússia i altres repúbliques exsoviéticas.

El 23% dels pacients arriben des de Llatinoamèrica, el 9% de la resta d'Europa, el 9% del nord d'Àfrica i el 8% d'Orient Mitjà, mentre que la resta provenen d'Àfrica Subsahariana, Amèrica del Nord i el Pacífic.

El 73% dels pacients estrangers atesos al Sant Joan de Déu arriben finançats a través de fundacions o de governs del seu país d'origen, ha indicat l'hospital.

Contingut patrocinat