VANESSA SANZ/HOSPITAL QUIRÓNSALUD BARCELONA
BARCELONA 16 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Hospital Quirónsalud Barcelona ha incorporat la figura de la consultora internacional en lactància materna, una professional de la salut especialitzada en l'orientació clínica de lactància, amb la finalitat d'oferir protecció, promoció i suport a aquesta opció.
Segons ha informat l'hospital aquest dilluns en un comunicat, el centre s'ha convertit en un dels pocs centres de Catalunya que compta amb aquesta figura, que és una infermera referent acreditada que es dedicarà a assessorar les mares en un tema que genera molts dubtes, i facilitar que tinguin un bon inici a la lactància.
Organismes com l'Associació Espanyola de Pediatria, l'OMS i Unicef recomanen l'alimentació de fills de manera exclusiva amb lactància materna fins als 6 mesos, i juntament amb l'alimentació complementària, fins a almenys els 2 anys.
Afavorir el contacte pell amb pell després del naixement aportarà beneficis quant a una millor adaptació del nounat a la vida, potencia el vincle entre ells, i per descomptat, afavorirà un millor inici a la lactància, per propiciar una primera presa precoç i probablement més efectiva.
En moltes ocasions aquest primer contacte afavoreix una primera agafada i una primera presa fisiològica òptima, que el nadó anirà repetint en preses successives fins a la "pujada de la llet" i posteriorment fins a la instauració de la lactància.