Publicat 28/06/2018 12:01

L'Hospital del Mar utilitza radioteràpia intraoperatòria per tractar el càncer de mama al quiròfan

L'Hospital del Mar usa radioteràpia intraoperatòria per tractar càncer de mama
HOSPITAL DEL MAR

BARCELONA 28 juny (EUROPA PRESS) -

El Servei d'Oncologia Radioterápica de l'Hospital del Mar ha incorporat un nou equip de radioteràpia intraoperatòria al ventall d'opcions disponibles per tractar el càncer de mama, segons ha informat el centre aquest dijous en un comunicat.

Es tracta d'un equip portàtil, que permetrà tractar amb radiació la zona afectada directament al quiròfan, durant la intervenció quirúrgica per extreure el tumor.

Aquesta tècnica té el mateix nivell d'èxit que la convencional, però presenta com avantatge una menor durada del tractament i, a més, evita irradiar altres zones del cos no afectades.

De moment, l'equip Intrabeam de Zeiss s'ha utilitzat en cinc pacients, des que es va usar per primera vegada el passat 7 de juny.

L'hospital ha destinat mig milió d'euros per engegar el nou equip, fruit de les tasques conjuntes del Servei d'Oncologia Radioterápica i la
Unitat Funcional de Patologia Mamària, així com la Direcció de la Comissió de Tumors i la Direcció de l'Àrea Quirúrgica.

El cap del Servei d'Oncologia Radioterápica, Manel Algara, ha explicat que la incorporació d'aquest equip portàtil permetrà "tractar un 20% de les pacients en 45 minuts de quiròfan".

"Les pacients vindran al matí amb la seva malaltia i s'aniran a casa a la tarda amb tot el tractament local fet. Amb aquest tractament augmentem la comoditat de la pacient", ha destacat.

Contingut patrocinat