Actualitzat 07/12/2017 13:39

L'Hospital Joan XXIII de Tarragona comença a tractar amb elèctrodes la incontinència fecal

Neuromodulació de les arrels sacres per tractar la incontinència fecal
HOSPITAL JOAN XXIII

TARRAGONA 7 des. (EUROPA PRESS) -

La unitat de còlon i recte de l'Hospital Joan XXIII de Tarragona ha realitzat per primera vegada a la província una intervenció per tractar la incontinència fecal que consisteix a introduir elèctrodes a les arrels sacres d'un pacient per modular els reflexos de la zona anorectal.

L'aplicació d'aquesta tècnica de neuromodulació evitarà traslladar a Barcelona els pacients que requereixin aquesta intervenció, que és mínimament invasiva i té un percentatge d'eficàcia molt alt contra aquest tipus d'incontinència, ha explicat l'Institut Català de la Salut (ICS) del Camp de Tarragona en un comunicat aquest dijous.

Es realitza amb anestèsia local i no requereix ingrés a l'hospital, ja que s'atén en la unitat de cirurgia sense ingrés (Ucsit), i els professionals del Joan XXIII la van realitzar per primera vegada la setmana passada.

Contingut patrocinat