BARCELONA 28 febr. (EUROPA PRESS) -
L'Hospital Clínic de Barcelona tindrà un quiròfan integrat, robotitzat i digital que permetrà l'assistència a distància en temps real d'un cirurgià a un altre amb tecnologies 5G i càmeres, un projecte pilot que desenvoluparà el centre mèdic al costat del Mobile World Capital Barcelona (MWCapital).
El director general del MWCapital, Carlos Grau, el de l'hospital, Josep M. Campistol, i el cap de Cirurgia Gastrointestinal del centre, Antonio de Lacy, han presentat aquest dimecres al Mobile World Congress (MWC) la iniciativa, que es desenvoluparà en el quiròfan 'Òptimus', "el més avançat del món", han explicat en un comunicat els impulsors.
En la instal·lació, que explicarà també amb il·luminació intel·ligent i tecnologia 'big data', proven actualment una solució que registra audiovisualment tot el que ocorre a la sala, des de tots els angles possibles, i envia en temps real la informació a l'exterior, i que ha implementat AIS Channel, una companyia fundada per De Lacy.