MADRID 24 nov. (EUROPA PRESS) -
El Govern espanyol ha alliberat el pagament de gairebé un milió d'euros (972.261,27 euros) per millorar el sistema d'informació sanitari a Catalunya, després que el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat hagi considerat necessària l'autorització d'aquests pagaments, a proposta de la ministra Dolors Montserrat.
El pagament "més important" es fa per contractar el nou sistema informàtic per a la gestió de les prestacions complementàries com, per exemple, les prestacions ortoprotèsiques, les teràpies respiratòries que les persones reben al seu domicili, els tractaments amb productes dietoteràpics complexos i el transport sanitari.
De fet, el Ministeri de Sanitat, en un informe sol·licitat pel Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, ha exposat que aquests pagaments són "urgents i necessaris", per la qual cosa el Govern central ha donat llum verda als pagaments corresponents.
En concret, s'ha destinat 1.500 euros per a l'emissió i renovació de certificats digitals al Servei Català de la Salut (CatSalut); 7.623 euros per a la revisió de preus de l'adjudicació de les teràpies respiratòries a domicili, i 17.036,8 euros per al servei de registre de les sol·licituds de devolució de la taxa d'euro per recepta.
També s'han alliberat 66.550 euros per a l'adquisició de dos sistemes d'alimentació ininterrompuda en substitució dels afectats per l'incendi; i 11.616 euros per a la contractació d'un servei per a la gestió del procediment de reemborsament del Reglament (CE) 87/2009.
De la mateixa manera, s'ha aprovat el pagament de 18.498,48 euros per a la contractació d'un servei de suport per al tractament i seguiment de la informació en línia de les xarxes socials en l'àmbit sanitari, i 8.741,09 euros per al servei de suport per al seguiment i tractament de les enquestes realitzades amb el model Plaensa.
Finalment, inclou 539.345,4 euros per a la contractació de l'anàlisi, disseny funcional i tècnic, el desenvolupament i la implementació d'un nou sistema informàtic per a la gestió de les prestacions complementàries; i 301.350,5 euros per a la contractació del disseny, el desenvolupament i la implantació de funcions automatitzades d'ajuda als prescriptors.