BARCELONA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -
El perfil dels espectadors catalans de les sèries de televisió emeses la temporada 2013-2014 es caracteritza per ser majoritàriament femení i de més de 45 anys, ha conclòs un informe de l'Observatori de la Producció Audiovisual (OPA) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
L'estudi ha analitzat els resultats de l'audiència a Catalunya de 18 sèries emeses entre l'1 de setembre del 2013 i el 30 de juny del 2014 en les televisions generalistes espanyoles i a TV3.
Totes les produccions seleccionades van superar els 125.500 espectadors a Catalunya i van ser 'El Príncipe', 'La Cúpula', 'El tiempo entre costuras', 'La que se avecina', La Riera, 'Resurrection', Aguila Roja, 'Cuéntame cómo pasó', 'Aída', KMM, 39+1, 'Isabel', 'El Secreto del Puente Viejo', 'El Mentalista', 'Castle', 'Arrow', 'Amar es para siempre', i XIII.
L'anàlisi assenyala que l'audiència d'aquestes sèries va ser majoritàriament femenina, un fet que coincideix amb les característiques del públic televisiu en general, del qual un 54% dels espectadors són dones.
L'informe també destaca el perfil generalment envellit d'una audiència que, en la majoria dels casos, superava els 45 anys, i la mala afinitat d'aquestes sèries amb el públic juvenil i infantil.
El percentatge d'espectadors de més edat es va accentuar en les emissions en horari de tarda i en les produccions de TV3, mentre que l'audiència més jove va ser la de Telecinco i la de les sèries estrangeres.
L'estudi també assegura que la majoria de les sèries analitzades van resultar productes "clarament rendibles" per a les televisions perquè gairebé totes elles van obtenir millors resultats d'audiència que les cadenes en les quals es van emetre; amb l'excepció de La Riera, que va obtenir una quota de pantalla superior a la mitjana de la cadena catalana.