Publicat 21/01/2019 18:01

Les titulacions universitries catalanes incorporaran la perspectiva de gnere a partir del 2020

La UAB
UAB - Archivo

BARCELONA, 21 gen. (EUROPA PRESS) -

Les titulacions universitries catalanes incorporaran la perspectiva de gnere a partir del curs 2020-2021, una mesura pionera a tot Europa impulsada per la Secretaria d'Universitats i Recerca i l'Agncia per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya).

Es tracta d'una mesura que implicar que els estudis de grau i mster que passin per un procés avaluador hagin d'incloure aquesta perspectiva en les guies docents, els programes de les assignatures, els currículums i les metodologies, entre d'altres, per tenir llum verda per impartir el títol.

L'AQU ja ha posat a la disposició de les universitats el document 'Marc general per a la incorporació de la perspectiva de gnere en la docncia universitria', que estableix pautes i recomanacions per facilitar la incorporació efectiva d'aquesta perspectiva en la docncia en totes les rees de coneixement.

El secretari general del Consell Universitari de Catalunya (CIC), Lluís Baulenas, ha assegurat que "és important que la docncia tingui en compte tant les necessitats i els interessos de les dones com els dels homes" i contribueixi a eliminar les barreres que sostenen la desigualtat de gnere.

El director d'AQU Catalunya, Martí Casadesús, ha afegit que l'agncia entén que la perspectiva de gnere és un "element fonamental" de la qualitat de la formació que s'ofereix dins del sistema universitari catal.

Casadesús ha explicat que la implementació d'aquesta mesura es dur a terme de manera progressiva en els processos avaluadors, a partir del 2020, com són els processos de verificació, seguiment, modificació i acreditació.

La incorporació de la perspectiva de gnere s'aplicar a totes les titulacions de les cinc rees de coneixement: Arts i Humanitats, Cincies Socials i Jurídiques, Cincies, Cincies de la Salut, i Enginyeria i Arquitectura.

DOCUMENT

El document de l'AQU Catalunya aclareix els conceptes i dimensions més rellevants i proporciona una guia amb diferents elements de diagnstic i amb indicadors d'avaluació que afecten tant al plantejament de les titulacions com a la manera que s'imparteixen.

Fa una definició exacta del que és adquirir la competncia transversal de gnere: desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i de gnere per dissenyar solucions.

El document, elaborat per un grup de treball coordinat per Glria González i Tania Verge, permet aprofundir en la comprensió de les necessitats, comportaments i actituds de la població, fugint d'interpretacions parcials que parteixen de l'home com a subjecte universal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés