40 entitats locals publiquen un manifest a la web de la plataforma '+CulturaxBCN'
BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -
Les rèpliques de quadres que han aparegut aquest divendres al matí en alguns punts emblemàtics de Barcelona són d'unes 40 entitats locals que donen suport a instal·lar a la ciutat el museu Hermitage, un projecte que està pendent d'aprovació municipal.
La iniciativa és de la plataforma 'Més Cultura per a Barcelona' ('+CulturaxBCN' és la llegenda que apareixia al costat dels quadres) i aquest mateix divendres han obert una pàgina web en què publiquen el seu manifest (http://www.mesculturaperbcn.org/), que ha recollit Europa Press.
Els signants del manifest 'L'última oportunitat' --entre els quals predominen associacions de veïns i de comerciants-- demanen que les administracions "facilitin l'arribada del museu Hermitage a Barcelona, sense més dilacions", i constaten que el projecte s'ha elaborat segons el Pla Especial de la nova bocana del Port de Barcelona aprovat pel mateix Ajuntament.
CULTURA PER MILLORAR EL TURISME
El text defineix aquest museu com una infraestructura d'interès general "que pot constituir un eix transformador del perfil del turista, començant per la mateixa Barceloneta, que tant ho necessita", a més de suposar una inversió en educació i un futur punt de trobada de nous artistes de la ciutat.
També al·lega que "des de diversos sectors culturals fa mesos que s'adverteix d'una falta de rumb cultural" local, i afegeix que, a diferència de Madrid, Bilbao i Màlaga, Barcelona no ha posat en marxa cap gran infraestructura artística en els darrers 20 anys, segons el manifest.
El projecte està pendent de la resolució dels quatre informes no vinculants encarregats pel consistori i de la signatura d'un conveni entre l'Ajuntament i el Port.
El president de Barcelona Oberta (un dels signants), Gabriel Jené, ha declarat que es perdrà una oportunitat "si les administracions no aproven el projecte en els propers dies".
I el vicepresident de l'AAVV de la Barceloneta, Manel Martínez (un altre signant), ha considerat que el museu ajudarà molt els veïns del barri marítim, on, segons el manifest, el litoral barceloní està revivint després d'estar "somnolent des dels Jocs Olímpics".