La perillositat general ha baixat un 7,4% entre 2020 i 2022
BARCELONA, 18 des. (EUROPA PRESS) -
Les motos estan involucrades en el 30% d'accidents de trnsit amb víctimes mortals i ascendeix al 44% en sumar els que registren també ferits greus, malgrat que representen el 2,3% de la mobilitat a Catalunya, segons ha concls l'estudi Euro RAP del RACC.
Entre 2020 i 2022 els accidents greus i mortals s'han redut un 7% mentre la mobilitat global ha augmentat un 0,4%, i el RACC ha indicat en un comunicat aquest dilluns que aix implica que la perillositat ha baixat un 7,4% en el global de la xarxa viria.
El 24% de xarxa viria analitzada presenta un risc alt o molt alt d'accident greu o mortal, la qual cosa suposa un punt percentual menys respecte al trienni anterior, segons l'estudi, que arriba a la seva 22a edició.
Per províncies, Lleida és la que té un percentatge més alt de quilmetres amb risc alt o molt alt (28%) seguida de Barcelona (24%), i Girona i Tarragona tenen els més baixos (21%).
El tram amb més accidents greus per quilmetre est a l'A-2 entre l'enlla amb l'AP-2 i l'enlla amb la B-20, B-10 i C-32: entre 2020 i 2022, hi ha hagut 11 accidents greus i mortals en aquest tram de 6,6 quilmetres.
El tram amb més concentració d'accidents de vehicles pesats est en l'autopista AP-7 entre l'enlla de la C-60 i l'enlla del Papiol (Barcelona), cosa que l'estudi atribueix "especialment a l'elevada sinistralitat de la via l'any 2022 condicionada per la fi dels peatges".