Foto: EUROPA PRESS
BARCELONA, 19 Dic. (EUROPA PRESS) -
La xifra de manifestacions comunicades a la Generalitat s'han duplicat el 2013, passant de 3.287 l'any passat a 6.485 fins al 2 de desembre, segons la Conselleria d'Interior.
En declaracions als mitjans, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha destacat aquest dijous aquest "creixement exponencial" que demostra, segons ell, que la gent vol expressar-se de manera democràtica i emparada en la legalitat.
"Hem fet un pas de gegant en aquest sentit, cada vegada més els ciutadans que es volen manifestar ho comuniquen a l'administració i aquest és un canvi profund i tremendament positiu", ha indicat.
Preguntat sobre quines eines substituiran les pilotes de goma, després que aquest dimecres el Parlament en ratifiqués la prohibició, el conseller ha evitat concretar-ho però ha indicat que qui ho ha de decidir és el seu departament i no la cambra.
Espadaler ha ressaltat que a partir del 30 d'abril prescindiran de les pilotes de goma però ha insistit que s'han de substituir per eines robustes, sense concretar quines, i ha desmentit que durant aquest període hi hagi una moratòria.