Publicat 01/07/2015 14:11

Les flors pol·linitzades per insectes oloren més fort que les pol·linitzades pel vent

La mariposa Maniola jurtina polinizando la flor de San Juan
CREAF

BARCELONA 1 jul. (EUROPA PRESS) -

Un estudi publicat per la revista Biochemical Systematics and Ecology i portat a terme per un equip d'investigadors del Centre d'Investigació Ecològica i Aplicacions Forestals (Creaf), ha comprovat que les flors pol·linitzades per insectes --les entomòfiles-- tenen una fragància més forta que les que es pol·linitzen amb el vent --les anemòfiles--.

Segons ha informat en una nota de premsa aquest dimecres el Creaf, l'estudi ha analitzat les molècules responsables del perfum de les flors i ha conclòs que "el contingut d'aquests compostos químics és molt més elevat a les plantes entomòfiles, el que demostra que les plantes que es pol·linitzen per insectes tenen una fragància més potent i detectable".

Les fragàncies de les flors són imprescindibles per atreure els insectes --igual que els senyals visuals com el color dels pètals-- i garantir l'intercanvi de pol·len amb altres flors.

Contingut patrocinat