BARCELONA 1 maig (EUROPA PRESS) -
Les editorials Anagrama, Seix Barral i Edicions 62, que van publicar els llibres de Paul Auster traduts al catal o al castell han lamentat aquest dimecres la seva mort, en missatges a X recollits per Europa Press.
Seix Barral ha lamentat "profundament" la defunció de l'autor, a qui qualifica d'autor i també amic, i ha enviat el seu condol a la família.
Anagrama s'ha mostrat textualment molt trista per la mort d'"un autor fonamental i molt estimat" i ha assegurat que se'l recordar sempre en els seus llibres.
"Profundament commoguts", ha dit Edicions 62 sobre un dels seus autors traduts, a qui ha definit com un dels grans de la literatura contempornia, i ha transms les seves condolences als familiars i als seus lectors de tot el món.
Auster ha mort aquest dimarts a la nit a Nova York (Estats Units) als 77 anys per un cncer de pulmó.