Publicat 18/02/2019 13:30

Les dones amb prou feines ocupen alts crrecs universitaris als EUA, al Regne Unit i al Canad, segons un estudi

Montse Gea, de la UdL
UDL - Archivo

La UdL participa en un estudi que analitza 15 universitats

LLEIDA, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

Un estudi ha demostrat la poca presncia de dones en les posicions de més rang a les universitats més destacades dels EUA, el Regne Unit i el Canad, en el qual ha participat la investigadora i professora de la Facultat d'Infermeria i Fisioterpia de la Universitat de Lleida (UdL) Montserrat Gea.

Segons ha informat aquest dilluns en un comunicat la universitat lleidatana, el treball ha estudiat les polítiques d'igualtat de 15 centres universitaris pioners

Malgrat les nombroses polítiques de diversitat i plans d'acció establerts en aquestes universitats, segueixen existint disparitats de gnere i tnia a les places de més rang universitari, com les ctedres.

L'estudi, que ha estat liderat per la Universitat de Singapur i la investigadora Helena Legido, actualment professora visitant de la Universitat de Lleida, s'ha publicat com a part d'un tema especial de la revista 'The Lancet' sobre l'avan de les dones en la cincia, medicina i salut global.

La investigació que ha estudiat la informació i les polítiques d'igualtat de deu universitats nord-americanes, quatre universitats del Regne Unit i una universitat canadenca.

La investigació mostra que la proporció d'homes i dones en les posicions acadmiques és majoritriament igual, i que prop d'un ter dels homes i les dones són d'una minoria tnica.

L'estudi aconsella algunes estratgies per millorar aquestes situacions, com poden ser l'ús de revisions pel que fa al gnere i a l'etnicitat en la contractació, en les nominacions als premis, en les decisions de finanament i en els processos de publicació.

"Si les 15 universitats més importants de tot el món, que haurien de ser un exemple, 'punxen' en matria d'igualtat, podem esperar que la situació a la resta sigui molt més nefasta", ha afirmaod Gea.

La investigadora també ha explicat que Times Higher Education, responsable de fer un dels rnquings més prestigiosos de tot el món, ha contactat amb ells per tenir una reunió i integrar els indicadors de diversitat tnica i de gnere.

"Aix podria fer trontollar tot el sistema de classificació dels rnquings tan estimats al món anglosaxó", ha matisat.

Gea és investigadora del Grup d'Estudis sobre la Societat, Educació, Salut i Cultura (Gesec), Grup consolidat de la UdL, i responsable del Grup d'Investigació a Capellans de la Salut de l'Institut d'Investigació Biomdica de Lleida (IRBLleida).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés