Publicat 26/01/2014 11:26

Les agressions a conductors d'autobusos de Barcelona es redueixen un 30% el 2013

Autobuses Barcelona, Transporte Público
CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA

Els treballadors asseguren que els atacs cada vegada són més greus i demanen mampares per seguretat

BARCELONA, 26 gen. (EUROPA PRESS) -

Les agressions a conductors d'autobusos a Barcelona s'han reduït entorn d'un 30% el 2013 respecte a l'any anterior, passant de 39 a 26, segons dades facilitades a Europa Press per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Fonts de TMB consultades per Europa Press han indicat que l'indicador d'incidents per milió d'hores de servei ha baixat l'últim any, ja que el 2013 va ser de 6,4 agressions, mentre que els dos anys anteriors va ser de 9,6 i 8,5.

L'empresa assegura que el tema de les agressions "mereix tota l'atenció i el seguiment", per la qual cosa treballa amb els delegats de prevenció perquè es compleixi el protocol establert d'atenció, assistència i protecció jurídica a les víctimes.

Tot i això, el portaveu de la plataforma Prou Agressions, Josep Garganté, a declaracions a Europa Press, ha lamentat que segueixen produint-se agressions però l'empresa "no presenta danys i perjudicis", i ha reclamat un altra vegada que s'instal·lin mampares que garanteixin la seva seguretat.

"S'està empitjorant molt el servei d'autobusos, eliminant línies i serveis i torns d'autobusos. S'està donant un pitjor servei a un preu més alt, i això genera un clima dolent", ha reflexionat.

La plataforma Prou Agressions considera que l'acomiadament d'un conductor que "es va defensar d'una agressió", és intolerable perquè suposa que els conductors no tinguin dret a la legítima defensa, ha explicat Garganté, que també és sindicalista d'aquest gremi.

Ha assegurat que els conductors se senten "desprotegits" i demana que l'empresa faci campanya contra les agressions i que publiciti que el conductor d'autobús és agent de l'autoritat.

CONDUCTORS AGREDITS

La conductora d'autobusos Eva Garcia, que treballa com conductora des de fa vuit anys, ha estat víctima de dues agressions físiques i assegura que les agressions verbals i amenaces es produeixen "cada dia" i que cada vegada són més greus.

Segons ha relatat a Europa Press, va patir una agressió quan conduïa la Línia 66 a Can Caralleu per part d'un usuari que no va voler baixar-se del bus quan ella va fer una aturada per anar al servei.

"Em vaig trobar a les 6.30 hores amb la necessitat d'usar el lavabo i un passatger assegut es va negar a baixar, però la meva obligació és tancar l'autobús sense que hi hagi ningú així que li vaig emplaçar a baixar", ha explicat.

Quan li va exigir que baixés del vehicle, el viatger li va donar una empenta i la va fer "volar fins al vidre", tot i que va poder obligar-lo a baixar del bus i va acabar tancant-li les portes.

"Et trobes sola. La resposta de l'empresa quan tens un ensurt així és lenta", ha lamentat la conductora, que va patir una altra agressió per part d'un conductor d'un altre vehicle a la plaça Francesc Macià.

"Et queda l'angoixa de quan serà la pròxima vegada", segons el testimoni d'aquesta treballadora dels autobusos barcelonins.

"Els conductors hem de mirar endavant, no podem anar amb por, pensant que estem arribant a una parada on fa uns dies vam tenir un ensurt", ha recalcat.

Un altre conductor, Daniel Sánchez, també a l'empresa des del 2006, ha explicat a Europa Press que ha tingut diverses experiències, "com agressions, insults, amenaces, injúries, és habitual".

Segons ell, la resposta de l'empresa és "salvaguardar les coses", i quan no hi ha una agressió directa, a vegades renúncia a reclamar els danys o presentar denúncia.

Segons ha indicat, va patir una agressió també a la 66 a Can Caralleu, quan un passatger a qui no li va obrir la porta al no veure'l li va insultar i li va donar una pallissa --"Em va agafar de la camisa, em va donar cops de puny i puntades de peu al cap quan estava a terra"-- per la qual va estar una setmana de baixa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés