BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -
La indústria de l'entreteniment ha apostat per afegir un component presencial a les experincies telemtiques, és a dir, per models híbrids per generar un vincle amb el públic i poder fer front a la crisi del coronavirus, segons Mobile Week Barcelona.
És una de les conclusions a qu han arribat "els agents més destacats del panorama cultural de Barcelona" durant una taula rodona sobre el futur de la indústria de l'entreteniment que va organitzar aquest divendres el Mobile Week, ha explicat aquest dissabte en un comunicat.
En la trobada han participat el director editorial i cofundador de Filmin, Jaume Ripoll; la directora general del Festival de Sitges, Mónica García; la responsable de l'equip artístic de la Sala Apolo, Naiara Lasa; el director del Crulla Barcelona, Jordi Herreruela; el director d'innovació i desenvolupament corporatiu del Primavera Sound, Daniel Fletcher, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé.
SOLUCIONS PER AL SECTOR
Fletcher, de Primavera Sound, ha assegurat que durant la pandmia s'han experimentat nous models i experincies, que han generat "molt aprenentatge" amb l'objectiu de proposar solucions que ajudin el sector de l'entreteniment i que siguin un referent --ha dit-- per tots els altres.
Herreruela, de Crulla Barcelona, ha afirmat que per la seva experincia en esdeveniments multitudinaris, són "els més experts en gestió de masses i controls d'accés", cosa que considera que es va evidenciar quan es va reactivar el sector a l'estiu.
"Aquest any ens ha servit per unir-nos com a sector, hem analitzat les nostres febleses i plantejat solucions per a una realitat que s'ha convertit ja en una necessitat social per als ciutadans", ha defensat Lasa, de la Sala Apolo.
Per la seva banda, García ha remarcat que han treballat més de sis mesos per ajustar protocols per celebrar el Festival de Sitges "amb un resultat boníssim" i des de Filmin, Ripoll ha assegurat que han treballat amb festivals perqu els esdeveniments tiressin endavant.
El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha concls que "la pandmia ha demostrat que la cultura és bsica, és l'aliment per al progrés de la societat".