MADRID 4 abr. (EUROPA PRESS) -
L'atestat de la policia Municipal de Madrid sobre l'incident que va tenir aquest dijous l'expresidenta regional, Esperanza Aguirre, revela que els agents que la van perseguir fins a la seva casa van arribar a circular "de manera paral·lela" al costat del seu cotxe però que ella va fer "cas omís" a les seves indicacions.
A l'atestat, a què ha tingut accés Europa Press, el policia municipal actuant relata que a les 16.15 hores d'ahir, quan es trobava patrullant per la Gran Via al costat del seu company va observar com un agent de mobilitat estava denunciant un vehicle que estava estacionat al carril 'bus taxi' amb les llums d'emergència enceses, "no trobant-se a l'interior el conductor del mateix".
Els agents es van posicionar a la part posterior senyalitzant el fet amb la finalitat de canalitzar el trànsit i protegir la integritat de l'agent de mobilitat, a causa de la gran intensitat de vehicles. Va ser en aquell moment, segons el comunicat, quan va aparèixer un altre agent de mobilitat situant-se amb la seva moto a la part davantera del cotxe.
Després, i passats uns instants, "una dona s'aproxima a un dels agents de mobilitat, mantenint una breu conversa i, a continuació, ficant-se dins del vehicle, un Toyota Versus de color blanc".
"En el moment que procedeixen a notificar la denúncia a la conductora, la mateixa comença a fer maniobres amb la intenció d'iniciar la marxa i, fent cas omís a les indicacions dels agents de mobilitat, van procedir a detenir el vehicle, colpejant amb el lateral dret del vehicle la motocicleta que es trobava davant, llançant-la a terra", assenyala el policia actuant.
A continuació, aquests agents, seguits dels de mobilitat, van sortir després del vehicle en qüestió, "i van arribar a circular de manera paral·lela i indicant de manera verbal que detingués el mateix, fent cas omís a les ordres d'aquests agents, per a continuació girar a la dreta per entrar al carrer Silva, i continuar de cara pel carrer San Roque, girar a l'esquerra pel carrer Pez fins a entrar per un altre carrer per arribar al garatge del seu domicili i detenir el vehicle per, tot seguit, entrar dins del seu habitatge".
Llavors, tal com continuen les diligències presentades al Cap de la Unitat Integral de Districte Centre Nord de la policia Municipal de Madrid, els agents van sortir del seu cotxe i es van trobar amb un guàrdia civil membre del servei de seguretat de la persona en qüestió, que prèviament havien identificat els agents de mobilitat com a Esperanza Aguirre.
Després, de casa seva va sortir un altre guàrdia civil, que va entaular una conversa amb els policies, "facilitant la documentació del vehicle implicat en els fets". Minuts després, va baixar la pròpia Aguirre i va entaular una conversa amb els agents de mobilitat, que es van retirar del lloc a les 17.30 hores.