LLEIDA 21 març (EUROPA PRESS) -
L'atenció primària de l'àrea sanitària de Lleida al costat de la Unitat d'infecció nosocomial i política antibiòtica territorial (UFIN) de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova ha engegat un pla que inclou tècniques analítiques ràpides, realitzades en la consulta, que ajuden a decidir si és necessari la prescripció d'antibiòtics en els processos respiratoris infecciosos, que són en la seva majoria ocasionats per virus i no per bacteris.
L'experiència d'aquest projecte pilot es podrà estendre a la resta d'equips d'atenció primària del territori i en altres gerències sanitàries de Catalunya, ha informat l'Institut Català de la Salut aquest dimecres en un comunicat.
En aquest projecte, que s'ha iniciat en dos centres de Lleida, participen els professionals de medicina del CAP Balàfia-Pardinyes- Secà de Sant Pere Sonia Garrido, Mar Álvarez i Antoni Plana; i els metges del CAP de Mollerussa José Cayado i Marc Villanueva, juntament amb el suport des de la Unitat Funcional d'Infeccions Nosocomiales (UFIN) de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, Alfredo Jover i Fernando Barcenilla.