BARCELONA 14 nov. (EUROPA PRESS) -
L'Arquebisbat de Barcelona ha registrat un superàvit de 8.594 euros en el seu exercici del 2012 a causa de l'augment de les donacions, que han crescut en 1,29 milions respecte a l'any anterior.
Ho ha explicat aquest dijous el delegat d'Economia de l'Arquebisbat, Antoni Matabosch, que ha admès que l'augment de les donacions ha impedit que la institució tanqués l'any amb dèficit.
"Estem passant una crisi econòmica que té una repercussió negativa sobre les finances diocesanes", ha constatat el delegat, que ha observat que les aportacions dels fidels a les parròquies han baixat.
Els donatius i llegats d'entitats i particulars han passat de 2,18 milions el 2011 a 3,47 el 2012, el que ha permès compensar la caiguda de la resta d'aportacions, com les subvencions i subscripcions, entre d'altres.
La partida de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) s'ha reduït en 200.000 euros, mentre que les subvencions han caigut en més de 209.000 euros, així com les quotes fixes de les parròquies que ho han fet en 130.000 euros, i les recaptacions de la col·lecta de la Germandat, que se celebra el 17 de novembre.
El 2012, l'Arquebisbat de Barcelona ha registrat uns ingressos totals de 17,37 milions, respecte dels 15,6 de l'any anterior, i les seves despeses s'han incrementat fins a 17,36 milions.
AJUDA 200.000 PERSONES
Les despeses ordinàries han augmentat el 2012 en 816.360 euros, sobretot per l'augment d'ajuda a les parròquies, una inversió que ha permès ajudar més de 200.000 persones.
Matabosch ha revelat que l'Arquebisbat ha ingressat menys diners en concepte de lloguers d'immobles perquè ha optat per una rebaixa de preus, a causa de la conjuntura econòmica.
En relació amb l'activitat extraordinària, la institució ha destinat 1,1 milió d'euros dels donatius a rehabilitar parròquies com la de Sant Pau del Camp i la de Santa Madrona.
Per salvar els comptes de l'any passat, l'Arquebisbat va seleccionar i va reduir les obres d'ampliació i de manteniment, va portar a terme un control estricte de les despeses i va tornar a congelar el sou dels capellans --d'un màxim de 920 euros--, com porta fent en els últims tres anys.