Actualitzat 17/12/2013 22:03

L'Àrea Metropolitana de Barcelona destinarà 113 milions a millores d'espais públics

BARCELONA 6 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) tindrà un pressupost de 1.365 milions d'euros l'any 2014, dels quals 113 milions es destinaran a inversions al territori com la millora d'espais públics o la construcció d'equipaments.

El ple de l'AMB, format per 23 municipis amb 3,2 milions d'habitants, ha aprovat aquest dimecres el pressupost per al pròxim any amb el suport dels grups del PSC, CiU, ICV-EUiA i ERC, mentre que el PP ha votat en contra.

El pressupost total de l'AMB puja a 1.365 milions d'euros: 606 milions corresponen a la institució metropolitana i als seus organismes associats, mentre que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tindrà un pressupost de 752 milions.

El 35% de la despesa es destina a serveis de transport i mobilitat, un 26% a la gestió de residus urbans i un 19% a la inversió i gestió del territori amb 113 milions d'euros que serviran per fer actuacions urbanes com les remodelacions del carrer Pere IV i de l'avinguda del Paral·lel a Barcelona, el finançament del nou mercat de La Florida a L'Hospitalet de Llobregat o de la nova biblioteca municipal de Cerdanyola del Vallès.

El vicepresident de l'AMB, Antonio Balmón, ha explicat que la gran part de la despesa es destinarà a iniciatives socials, econòmiques i d'inversió en el territori i que el pressupost es basa en "la contenció en la despesa de personal, la reducció en la despesa d'intangibles, i el manteniment de les aportacions en transport i residus".

Contingut patrocinat