BARCELONA 30 nov. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona llança un repte als usuaris de les biblioteques per promocionar la lectura i descobrir "llibres que d'una altra manera pot ser que no arribin a llegir mai", ha comentat el gerent de les biblioteques de Barcelona, Ramon Bosch, aquest dijous en roda de premsa.
El projecte, titulat 'Velocirepte', part d'una iniciativa de la Biblioteca Sagrada Família feta durant dos anys i que ara s'estén per totes les biblioteques de la ciutat: "Proposem a tots els participants llegir un llibre cada mes sobre una temàtica comuna per tots els usuaris per activar la seva curiositat lectora", ha comentat Bosch.
La directora de la Biblioteca Sagrada Família, Mònica Medina, ha destacat el bon acolliment que va tenir el projecte durant els dos anys de funcionament i la "idea de crear comunitat entre els lectors", un espai on debatre sobre el llibre i la temàtica i posar en comú idees i opinions.
12 TEMÀTIQUES
Els reptes començaran al gener del 2018 amb llibres de temàtica africana, i altres mesos se'n proposaran alguns relacionats amb monstres, llibres sobre poesia, sobre dones, de literatura i música, sobre Barcelona i París i volums sobre menjar, animals domèstics i l'estiu.
Tots els que s'inscriguin rebran un "passaport", una cartilla amb 12 espais corresponents a cada mes on es posarà un segell cada vegada que es llegeixi un llibre, un repte que segons la directora tècnica del consorci de biblioteques de Barcelona, Anna Bröll, "es pot fer en família i fomentar la lectura a casa".
NENS, JOVES I ADULTS
Els bibliotecaris s'encarregaran de proposar llibres o escollir alguna de les 100 propostes mensuals que el consorci suggerirà relacionades amb la temàtica corresponent per a les tres categories de participants: nens, joves i adults.
Pels quals aconsegueixin completar les dotze lectures, el consorci sortejarà un viatge per a dues persones en la categoria de joves i adults i un viatge per a quatre en la categoria de nens perquè puguin viatjar amb els seus pares.