BARCELONA 12 abr. (EUROPA PRESS) -
L'aigua del riu Ter derivada cap a la regió de Barcelona durant el primer trimestre de l'any ha baixat a 27,5 hectòmetres cúbics, la qual cosa representa un mínim històric del volum aportat, segons dades de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) de la Generalitat.
El 2017, la xifra va arribar als 35,2 hectòmetres cúbics; el 2016 era de 32,7 hectòmetres cúbics, i el 2015, de 44,3 hectòmetres cúbics, segons ha informat la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aquest dijous en un comunicat.
Després de la signatura d'un gran acord per reduir l'aportació del Ter, la mesura s'està duent a terme fruit de l'elevat volum de reserves dels embassaments del Llobregat.
Actualment, aquests reservoris es troben al 82,4% de la seva capacitat i amb una tendència creixent, davant el 64% dels nivells del Ter, la qual cosa contribuirà a equilibrar tots dos sistemes d'aigua.
El riu Llobregat registra un elevat total al llarg del seu curs, de més de 38 metres cúbics per segon (m3/s) en la seva capçalera; 96 m3/s al seu pas per Castellbell i el Vilar, i 251 m3/s a Sant Joan Despí.
Fruit de les pluges de primavera, la situació de prealerta de sequera ha finalitzat, ja que les reserves es troben al 70,5% de la seva capacitat amb 432 hectòmetres cúbics.
De totes maneres, les conques de la Muga (Boadella, 51%), Riudecanyes (23%) i Siurana (17,8%) mantenen una situació persistent d'alerta, i la Generalitat demana al conjunt de la població un consum eficient i responsable d'aigua.