BARCELONA, 22 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) ha llanat una campanya a xarxes socials per fomentar la compra de roses i llibres de proximitat per aquest Sant Jordi, que se celebrar en confinament per l'emergncia sanitria que ha provocat el coronavirus.
En un comunicat aquest dimecres, ha defensat que el món local sigui així "un agent" que pugui ajudar els sectors de les llibreries i floristeries davant la celebració d'aquest any.
L'ACM ha indicat que s'ha arribat aproximadament a mig milió de ciutadans amb la seva campanya, que es recull a la pgina web www.acm.cat/iniciatives-solidaries-sant-jordi-2020.
S'ha donat "un altaveu i difusió" a totes aquelles iniciatives solidries que s'estan realitzant pel 23 d'abril, com les del Gremi de Floristes, l'Associació d'Amics de la Gent Gran i centres hospitalaris.
El president de l'ACM, Lluís Soler, ha advocat per fomentar tots dos sectors en "un Sant Jordi diferent, des de casa, per no per aix menys intens o emotiu".
"Una de les millors maneres de fer barri, poble i ciutat és apostant pel comer de proximitat i la cultural", ha defensat Soler, també alcalde de Deltebre (Tarragona).