BARCELONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -
La junta directiva de l'Acadèmia del Cinema Català ha acordat distingir el cronista i divulgador cinematogràfic Jaume Figueras amb el Premi Gaudí d'Honor-Miquel Porter 2023, que rebrà en la gala dels Premis Gaudí el 22 de gener al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).
La junta directiva, formada per la presidenta Judith Colell, el vicepresident Carlos R.Ríos, la secretària Carla Simón, el tresorer Eduard Sola i els vocals Alba Cros, Maria Molins, Ana Pfaff, Sílvia Quer, Àngels Masclans i David Verdaguer, ha atorgat el premi a Figueres per "la seva importància com a cronista de cinema, clau per a la generació de vocacions cinematogràfiques d'aquest país", ha informat aquest dimarts l'Acadèmia del Cinema en un comunicat.
També li ha concedit el guardó "per la seva visió lliure i apassionada com a programador i artífex d'un circuit de cinemes, sense el qual l'Escola de Barcelona no hauria trobat on posar-se".
Figueras (Barcelona, 1940) ha assegurat: "Estic tan agraït com sorprès per aquest Gaudí d'Honor. Sempre dic que he estat una corretja de transmissió entre el cinema i l'espectador, l'oient o el lector. I aquest premi és com un estimulant punt i a part a sis dècades vinculades al món del cinema".
La trajectòria de Figueres ha estat marcada per 26 anys liderant el programa 'Cinema 3' a Televisió de Catalunya en dues etapes, la presentació de diverses edicions dels Oscars a Canal+, i el personatge durant més de 50 anys de 'Mr.Belvedere', a càrrec de l'històric consultori de la revista 'Fotogramas'.
El Guadí d'Honor s'ha concedit prèviament a Jaime Camino, Josep Maria Forn, Jordi Dauder, Pere Portabella, Montserrat Carulla, Julieta Serrano, Ventura Pons, Rosa Maria Sardà, Josep Maria Pou, Mercedes Sampietro, Joan Pera, Francesc Betriu, Carme Elias i Tomàs Pladevall.