BARCELONA 1 des. (EUROPA PRESS) -
L'Agncia Catalana de l'Aigua (ACA) ha millorat les funcions del visor de la sequera, una eina que permet veure la situació hidrolgica i pluviomtrica de les 18 rees de les conques internes catalanes, a través de dues línies d'ajuts dels fons europeus Next Generation.
Les millores tenen un pressupost conjunt d'uns 242.800 euros, s'estan desenvolupant en dues fases i "estan contribuint a millorar la gestió de l'episodi de sequera", ha informat l'ACA aquest divendres en un comunicat.
La primera fase, que ja est enllestida, té un pressupost de 89.689 euros i ha servit per desenvolupar noves funcionalitats per al tractament temporal (historificació) d'informació, com modificacions en el consum industrial o ramader, canvis en la titularitat de subministraments, captacions, canvis en la població o un cercador de municipis per unitat d'explotació.
Quant a la segona fase, executada en un 84% i amb un pressupost de 153.172 euros, contempla millores en la gestió de l'entitat subministradora per municipi o crear un procés planificat per generar un avís automtic de deures de comunicació.
També es contempla implementar "les funcionalitats necessries" per a la gestió i el clcul de les reduccions aprovades a través de la presentació d'un Pla d'estalvi.