Publicat 29/03/2018 13:50

Joves catalans reparen sis pisos vinculats a serveis socials a Lleida

Joves catalans reparen sis pisos vinculats a serveis socials a Lleida
AJUNTAMENT DE LLEIDA

Setena edició del projecte de reparació d'habitatges vinculats als serveis socials

LLEIDA, 29 març (EUROPA PRESS) -

Una cinquantena de joves de 15 a 18 anys i monitors procedents de diferents grups de l'associació Escoltes Catalans, han treballat en la rehabilitació de sis pisos a Lleida, vinculats a serveis socials, cinc en el Centre Històric i un al barri de la Mariola, una iniciativa que forma part del projecte La Murga, pel dret a un habitatge digne, de l'associació Escoltes Catalans.

Del 24 al 29 de març han reparat i pintat els habitatges, i també han participat en el projecte Jardins de Mariola netejant i plantant a la zona, comptant amb la col·laboració de l'equip de Jardí Social, ha informat en un comunicat l'Ajuntament de Lleida, que ha col·laborat en la iniciativa a través de la Regidoria de les Polítiques per als Drets de les Persones.

La Murga és un projecte de cooperació que pretén millorar la qualitat de vida dels ciutadans en risc d'exclusió i sensibilitzar joves sobre les causes de la pobresa en l'entorn proper.

Fa set anys que a Lleida es va posar en marxa la iniciativa, d'aprenentatge i servei, amb la col·laboració de la Paeria i impulsat per Escoltes Catalans, que s'obre als agrupaments de la Federació Catalana d'Escoltisme i Guiatge.

El grup s'ha allotjat a l'Escola Santa María de Gardeny i han fet un dinar conjunt amb les famílies beneficiàries de projecte, amb el grup musical La Violeta que ha amenitzat la trobada.

L'estada acaba aquest dijous amb un espai de reflexió conjunt entre els joves i els professionals dels Serveis Socials per donar resposta a les inquietuds en la intervenció que han fet analitzant, entre altres temes, els límits de la llibertat de les persones, la confidencialitat, el respecte o l'ètica de les persones.

Contingut patrocinat