El realitzador creu que Álex de la Iglesia "va marcar el camí d'una generació" de directors
SITGES (BARCELONA), 6 (EUROPA PRESS)
El director Jaume Balagueró i l'actriu Ester Expósito obren el 55 Sitges Festival Internacional de Cinema Fantstic de Catalunya amb la pellícula de terror 'Venus', produda per Álex de la Iglesia i Carolina Bang, una cinta d'"horror, thriller, drama i emoció" situada en un edifici de Madrid.
En una roda de premsa aquest dijous, el realitzador ha explicat que quan va concebre el film no va pensar en el gnere sinó en la histria, que té capes molt diferents, i que al darrere de 'Venus' hi ha una histria familiar sobre la pena.
En la pellícula, inspirada en el conte 'Els somnis a la casa de la bruixa' de H.P. Lovecraft, una ballarina roba una bossa del club nocturn on treballa i s'amaga, perseguida per uns pinxos, a l'apartament de la seva germana, amb qui fa anys que no té relació, en un edifici que esdevé una amenaa més poderosa que els mateixos perseguidors.
Ha considerat que és possible que hi hagi moltes referncies, per una que va ser premeditada és crear un edifici com el de 'La llavor del diable' a Nova York: "L'edifici Venus era el nostre Dakota de Madrid", ha assenyalat.
Balagueró ha ressaltat que és un film amb un "pes molt fort a nivell interpretatiu" per al qual es van buscar de manera conscient els actors, i ha dit haver quedat molt content amb el seu treball interpretatiu.
Primer producte del segell The Fear Collection, impulsat per Pokeepsie Films --darrere el qual hi ha Álex de la Iglesia i Carolina Bang-- Sony Pictures i Amazon, Balagueró ha afirmat que De la Iglesia li va dir que el film havia de ser de "terror csmic".
Balagueró ha afirmat que ha estat emocionant treballar al costat de De la Iglesia: "L'Álex va marcar el camí d'una generació que volia fer pellícules del gnere. Fa anys que fem un cinema de terror molt guai".
El director ha remarcat que la qüestió del ball va estar molt present des dels inicis del projecte i que a partir d'una protagonista ballarina va veure "possibilitats de convertir-ho en alguna cosa més important", com una forma de lluita i diversió.