Actualitzat 08/07/2014 18:45

Un jardí japonès envaeix el pavelló de La Puríssima del Recinte de Sant Pau

Exposición 'Un jardín japonés: topografías del vacío'
CASA ASIA

BARCELONA, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

Casa Àsia acull a partir d'aquest dimecres l'exposició 'Un jardí japonès: topografies del buit', de l'artista Esther Pizarro, que transforma el pavelló de La Puríssima del Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona en un jardí japonès on tots els elements tenen un simbolisme.

Segons ha informat la institució en un comunicat, aquest projecte consisteix en la creació d'un jardí japonès com una rèplica del paisatge natural i la construcció d'una identitat cultural.

"Reuneix l'expressió d'una tradició mil·lenària representada en la figura del 'jardí japonès' i la seva vigència en l'obra d'arquitectes i paisatgistes que l'han adoptat en el seu ideari estètic, com Tadao Ando, Isamo Noguchi, Toyo Ito, Kengo Kuma i Shigeru Ban", ha afirmat la comissària Menene Gras.

La mostra també confronta els principis del jardí japonès amb els del món de la cartografia i del mapa en una instal·lació efímera que es podrà visitar fins al 2 de novembre del 2014.

Es tracta d'una instal·lació de gran impacte visual, que ocupa una superfície de 500 metres quadrats i reprodueix la topografia del país japonès a través de la seva divisió política en vuit regions i 47 prefectures administratives: aquestes regions es representen en forma d'illes ('topografies del buit'), que estan delimitades per contenidors escultòrics sobre els quals descansa la vegetació que, de manera simbòlica, reflecteix els canvis socials i urbans del Japó contemporani.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés