Actualitzat 07/12/2017 17:46

Investigada la regidora de la CUP, Maria Rovira, per presumptes injúries als Mossos després dels atemptats

Maria Rovira
EUROPA PRESS

BARCELONA 7 des. (EUROPA PRESS) -

El Jutjat d'Instrucció 29 de Barcelona ha citat com a investigada la regidora de la CUP a Barcelona, Maria Rovira, per un presumpte delicte d'injúries greus contra els Mossos d'Esquadra després dels atemptats a Barcelona i Cambrils (Tarragona) d'agost.

Segons ha informat a Europa Press el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), el jutge va rebre una denúncia de la Fiscalia, que al seu torn havia rebut un escrit de denúncia del sindicat de Mossos SPC, i ha citat com investigada per injúries greus a Rovira el 8 de febrer a les 11.20 hores.

En un ple municipal, Rovira havia acusat els Mossos d'haver "executat extrajudicialment" terroristes, en al·lusió a la mort de Younes Abouyaaqoub abatut pels Mossos en ser localitzat a Subirats després de perpetrar els atemptats.

El sindicat policial va considerar que les manifestacions de la regidora, que es va oposar a condecorar els cossos policials per la seva gestió en els atemptats, podien ser constitutives d'un delicte d'injúries als cossos i forces de seguretat de l'Estat previst a l'article 504.2 i va sol·licitar a la Fiscalia que investigués en un escrit del 18 de setembre.

En un comunicat, el sindicat lamentava la "quietud i la mirada cap a un altre costat" dels màxims responsables dels Mossos quan són denunciats falsament i greument insultats o quan són injuriats.

Asseguraven que presentaven la denúncia per defensar la imatge i honorabilitat del cos policial i criticaven que no ho hagués fet la pròpia Direcció general de Mossos.

Contingut patrocinat