Publicat 4/8/2020 16:31:07 +02:00CET

La inversió en publicitat digital supera per primera vegada a la televisiva, segons el CAC

Un nen menja un tros de pizza del menú infantil de Telepizza mentre veu la televisió a la seva casa, a Madrid (Espanya) a 20 de març de 2020.
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

   BARCELONA, 4 ago. (EUROPA PRESS) -

   La inversió publicitària en suport digital va superar en més de 294 milions d'euros a la dedicada a la televisió a Espanya durant l'any 2019, segons ha revelat l'informe anual del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), fet públic aquest dimarts.

   Concretament, les cadenes de televisió van obtenir 2.002 milions d'euros en concepte de publicitat --un 6% menys que l'any anterior-- enfront dels 2.296,2 milions del món d'Internet, que va augmentar un 8,8% els seus ingressos publicitaris, ha informat el CAC en un comunicat.

   L'estudi destaca que la majoria de les inversions es van realitzar en xarxes socials (592 milions) i diaris (339), així com en altres webs i espais digitals amb vídeos, que en el seu conjunt van atreure 1.426,8 milions d'euros en publicitat.

MENYS INGRESSOS EN TELEVISIÓ

   La inversió en publicitat que va arribar a Catalunya durant el 2019 va ser de 1.045 milions d'euros, dels quals es van destinar a mitjans catalans 330,8 milions, la qual cosa segons el CAC representa que "dos terços de tota la inversió que arriba a Catalunya es destina a mitjans no catalans".

   L'estudi destaca també que les empreses anunciants amb seu a Catalunya "només destinen el 14% de la seva inversió en mitjans catalans", malgrat que Tv3 va ser líder d'audiència un any més, amb un 14,6% de 'share'.

   En 2019 Tv3 va augmentar la seva quota de pantalla per quart any consecutiu i va obtenir els seus millors resultats des de 2010, amb especial rellevància als programes d'àmbit informatiu que van registrar les audiències més altes en el conjunt de cadenes.

   Paral·lelament, el canal infantil i cultural de la cadena pública catalana --Super3/33-- va passar a l'última posició en el seu àmbit, sent superat per primera vegada per canals com Boing i Disney Channel.

   En aquest sentit, el president del CAC, Roger Loppacher, ha reclamat a Televisió de Catalunya (TVC) que reforci la seva oferta de continguts infantils i juvenils, que a Catalunya lidera el canal Clan de Radio Televisión Española, amb un 1,6% del 'share'.

   Pel que fa a la televisió de pagament, l'estudi xifra en 4.649 milions les persones a Catalunya que tenen accés a aquesta modalitat de consum televisiu, la qual cosa equival a una penetració del 58% de les llars.

   Per operadors, l'Estudi General de Mitjans (EGM) atorga la primera posició a Netflix, que duplica la penetració del seu competidor directe, Movistar +, tot i que Amazon Prime Video destaca pel seu ràpid creixement, malgrat ser la més recent de les 6 plataformes millor posicionades.