Actualitzat 22/10/2015 16:47

La intensitat emocional de 'Norma' torna al Liceu amb Sondra Radvanovsky

Norma en la San Francisco Opera
LICEU/CORY WEAVER

BARCELONA, 4 febr. (EUROPA PRESS) -

El Gran Teatre del Liceu acollirà entre el 8 i el 17 de febrer 'Norma', l'òpera de Vicenzo Bellini que està considerada com "una de les màximes expressions del bel canto" i que tindrà la soprano Sondra Radvanovsky al capdavant, ha explicat aquest dimecres en roda de premsa el director musical del muntatge, Renato Palumbo.

L'espectacle és una coproducció de la San Francisco Opera amb el Liceu, on ja s'ha representat un total de 148 vegades --l'última el 2007--.

Palumbo ha destacat la dificultat que comporta fer la que ha qualificat com "l'òpera italiana que Wagner va estimar més i una de les més difícils de portar a terme", a causa de la sincronia i col·laboració que requereix entre l'orquestra i l'elenc.

"Hem aconseguit crear una atmosfera i una qualitat de so que és molt difícil d'aconseguir, en què la música aporta continuïtat respectant tots els aspectes dramàtics que ocorren sobre l'escenari, comptant a més amb el millor elenc que es pot trobar", ha valorat el director, que ha esmentat el fet excepcional que torna a casa molt feliç després de llargs assajos de tres hores.

Radvanovsky ha explicat que es va preparar durant cinc anys per assumir el paper --que va estrenar a Oviedo i va poder veure's el 2013 en el Festival de Peralada--, i ha destacat que la producció posa l'èmfasi en la foscor de Norma i la part més emocional del personatge i les seves relacions, fet que suposa un gran "exercici mental, físic i emocional" amb el qual se sent feliç i aclaparada.

"El més difícil és aconseguir l'estat mental de Norma i tota l'explosió d'emocions que sent, com la ràbia i l'enveja, i que no embruti el cant bellíssim d'aquest rol", ha descrit la soprano Tamara Wilson, la guanyadora del concurs de cant Francesc Viñas el 2011 i que debuta assumint el paper principal en tres funcions.

El muntatge se centra en les relacions de Norma amb la resta de personatges i amb ella mateixa i la confusió que la domina; això es reflecteix en un espai escènic simbòlic que emfatitza l'emocional, representant la dualitat que viu la protagonista entre l'expressió i la repressió, l'ocult i el públic, ha descrit Radvanovsky.

VESTUARI A L'ESTIL 'JUEGO DE TRONOS'

La soprano ha afegit que el vestuari no pertany a cap període històric concret, però li resulta molt interessant i li recorda a les robes de la sèrie televisiva 'Juego de Tronos'.

"És una òpera de gust antic que recupera el sentiment perdut d'anar al teatre i escoltar una cosa preciosa, increïblement dramàtica, que demostra que el bel canto no és avorrit" ha descrit Palumbo, que va fer la seva primera 'Norma' fa 30 anys.

Radvanovsky, que torna a visitar el Liceu després de protagonitzar 'Tosca' de Puccini el mes de març del 2014, ha admès que considera Espanya, i especialment Barcelona, com "una casa lluny de casa, on l'audiència és molt natural i entén les veus més que en qualsevol altre lloc en el món".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés