Publicat 29/01/2019 20:52

La inspecció educativa pot tenir efecte en els resultats acadmics segons un estudi

Estudi, estudiar, estudiant, estudiants, classe, classes, aula, aules, alumne
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 29 gen. (EUROPA PRESS) -

Un estudi de la Fundació Jaume Bofill i l'Institut Catal d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivlua) sosté que el model d'inspecció educativa pot tenir incidncia en els resultats acadmics.

L'estudi, que ha analitzat 12 avaluacions d'estudis, sosté que existeix una "relació causal positiva" entre inspecció educativa i rendiment acadmic, segons ha informat la Fundació Bofill, que organitza aquest dimarts una presentació de l'estudi 'La inspecció de l'educació' dins del cicle 'Qu funciona en educació?'.

Aquest efecte, segons les entitats, s'ha demostrat tant per al nivell d'educació Primria com el de Secundria, encara que l'activitat inspectora ha estat avaluada a curt termini, i té més incidncia en els alumnes amb els resultats més alts i més baixos.

L'estudi assenyala que la capacitat de la inspecció per incidir sobre les millores dels centres es produeix principalment a través de la retroalimentació als equips directius, crear vincles de confiana i suggerir mesures específiques d'actuació en els informes.

La revisió sosté que les inspeccions amb una durada més llarga tenen un efecte positiu sobre el rendiment així com la freqüncia de les mateixes, i considera que la freqüncia, nombre i intensitat té un efecte més gran sobre els centres amb un pitjor rendiment acadmic.

Sobre la inspecció educativa a Catalunya, l'estudi ha sostingut que no es pot parlar d'un model únic, que est més prop d'un model centrat en els processos organitzatius i docents i on els resultats serveixen per a una millor supervisió i orientació, i el 'feedback' de la qual que reben els centres pot ser més o menys formalitzat.

L'estudi proposa, a tenor dels resultats, augmentar la intensitat de les inspeccions, aportar propostes específiques d'actuació en els informes i acompanyar la publicació dels informes d'avaluació amb mesures correctores que redueixin els riscos associats a la publicació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés