Publicat 18/01/2019 18:54

La indústria musical europea s'uneix contra la revenda i crea l'aliana FEAT

Doctor Music
DOCTOR MUSIC - Archivo

BARCELONA, 18 gen. (EUROPA PRESS) -

El fundador de la promotora catalana Doctor Music, Neo Sala, ha liderat una iniciativa al costat del president de la promotora alemanya MCT-Agentur, Scumeck Sabottka, contra la revenda d'entrades, ha informat en un comunicat aquest divendres.

Aquesta iniciativa ha posat d'acord els principals professionals de la música en viu d'Europa per formar una nova organització, l'Aliana Europea per al Ticketing al seu valor nominal o Face-value European Alliance for Ticketing (FEAT), per promoure la revenda d'entrades al valor nominal a tot el continent.

Si bé en els últims anys s'han llanat diverses iniciatives adreades a lluitar contra la revenda d'entrades, com la FanFair Alliance del Regne Unit, les plataformes globals continuen operant amb impunitat, i ignoren les directrius, la legislació i les fallades dels tribunals", segons han informat a través d'un comunicat.

Amb aquest llanament, que ha coincidit amb la conferncia de música en viu ESNS (Eurosonic Noorderslag), FEAT es basar en el treball d'aquestes iniciatives per fomentar millors prctiques en la revenda d'entrades a tot el continent.

En aquest sentit, les iniciatives s'ocuparan de fomentar una millor legislació a nivell estatal i de la UE i coordinar els esforos per a una millor legislació per protegir els aficionats i artistes i encoratjar-ne l'aplicació; o connectar professionals de la indústria en viu perqu comparteixin coneixements i així crear consens cap a un mercat de venda d'entrades "just i segur" a tot Europa.

A més, recopilar dades per fer un seguiment d'inquietuds d'artistes i fans, i així assegurar que els seus interessos estiguin representats i es tinguin en consideració.

FEAT participa ja activament en les discussions parlamentries de la Unió Europea sobre el mercat secundari en la venda d'entrades i ha estat facilitant la formació d'un grup legal per coordinar les activitats de regulació de venda d'entrades i motors de cerca.

Com a organització sense nim de lucre, FEAT se centrar en el negoci de la música en directe i crear aliances amb tot l'mbit de la indústria de l'entreteniment en viu, incloses les arts escniques i l'esport.

L'aliana estar a crrec de l'especialista en negocis de la música, Sam Shemtob, que ha participat activament en el grup parlamentari All Party Parliamentary Group (APPG) del Regne Unit sobre l'abús en la venda d'entrades; així com Katie O'Leary i Dominic Athanassiou, que també hi participen.

"Necessitem fer-ho bé, perqu en cas contrari robaran als afeccionats i als artistes; si tots ens unim i fem que la legislació de la UE segueixi el nostre exemple, podem fer que funcioni", ha dit el director de FEAT, Scumeck Sabottka.

Per la seva banda, el també director de FEAT, Neo Sala, considera que els governs "han d'entendre" que la revenda especulativa d'entrades és una prctica "abusiva" i poc "tica" que perjudica les persones, i s'han d'aprovar lleis que ho facin "prcticament impossible".

A part de Sala i Sabottka, integren aquesta xarxa el cofundador Ben Giezenaar; el director general, Christof Huber; el CEO Folkert Koopmans; el director Kim Worse; el director Olivier Darbois; el fundador i CEO Pascal Van De Velde; el director general d'Aiken Promotios Peter Aiken; el fundador Phillippe Cornu, i el director general Vincent Sager.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés