Publicat 16/01/2019 18:36

Identifiquen una "protecció educativa insuficient" als alumnes en risc d'abandonament

Estudiants (arxiu)
EUROPA PRESS - Archivo

CERDANYOLA DEL VALLS (BARCELONA), 16 gen. (EUROPA PRESS) -

Un estudi sobre l'abandonament escolar prematur, 'Reducing Early School Leaving in Europe RESL.eu' --des del 2013 fins al 2018--, ha identificat una "protecció educativa insuficient" de l'alumnat en risc de deixar els estudis.

El treball s'ha dut a terme entre més de 3.500 estudiants i 500 professors de 35 centres de les comarques del Valls Occidental i el Maresme, així com en totes les escoles de Secundria de Sabadell, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha informat la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB) aquest dimecres en un comunicat.

A Catalunya i Espanya la taxa d'abandonament prematur --considerat l'indicador més important de risc d'exclusió per a la població jove-- és alta, i se situa al voltant del 20%, i supera el 30% entre els alumnes d'origen estranger.

Els resultats de la investigació han confirmat que els perfils d'alumnat amb més perill d'abandonament escolar són els de classe obrera i origen estranger, que tenen una "protecció educativa insuficient" davant d'aquest fet.

Una altra de les lectures de l'observació ha estat que les aspiracions laborals "són bastant consistents" amb les seves aspiracions educatives, amb intencions més altes entre les noies i els autctons, encara que un de cada sis no sap qu li agradaria fer d'aquí a cinc anys, entre els estrangers, malgrat ser globalment més baixes, les aspiracions van més enll de l'ESO.

En el cas de Sabadell, que ha analitzat el 93% dels alumnes de quart d'ESO, ha identificat cinc perfils amb una distribució "desigual" dels recursos humans i materials i el seu impacte en la capacitat de prevenir l'abandonament escolar prematur on més es necessita.

L'estudi, que ha comptat amb la participació del Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infncia (Emigra) de la UAB, ha proposat dotze línies d'actuació, a nivell local, com la millora en la detecció preco, descentralitzar l'orientació, generar la mentoria i millorar l'oferta de cicles, entre d'altres mesures.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés